Genel Bilgi
Kod | GM647 |
Ad | Yemeklik Yağların Analitik Kalite Kontrolü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yemeklik yağlara uygulanan fiziksel, kimyasal ve enstrümantal analizleri kavrar
Dersin İçeriği
Yağlı tohumlar ve yağlı meyvelerden numune alma yöntemleri, Ham yağlara uygulanan analizler, Rafine yağlara uygulanan analizler, Zeytinyağına uygulanan saflık, kalite kontrol ve duyusal analiz testleri, ilgili düzenlemeler, standart ve tebliğler, sonuçların yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hamm, W., Hamilton, R.J., Calliauw, G. 2013. Edible Oil Processing. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. 352 pages
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yağlı tohumlar ve yağlı meyvelerden numune alma yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Ham yağlara uygulanan analizleri kavrar |
ÖÇ03 | Rafine yağlara uygulanan analizleri kavrar |
ÖÇ04 | Zeytinyağına uygulanan saflık, kalite kontrol ve duyusal analiz testlerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yağlı tohum, yağlı meyvelerden numune alma yöntemleri | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | yağlardan numune alma yöntemleri | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Yağlı tohumlara uygulanan analizler (yağ ve nem tayini) | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Yağlı meyveler uygulanan genel analizler dane ve meyve özelliklerinin belirlenmesi, olgunlaşma indeksi) | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Ham ve rafine yağlara uygulanan genel analizler (Özgül ağırlık, kırılma indisi, uçucu madde ve eterde çözünmeyen yabancı maddeyi belirleme) | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Zeytinyağında UV özgül absorbansı belirleme (Kalite testi) | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Yağlarda peroksit sayısı ve Serbest yağ asitlerini belirleme (kalite testi) | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yağlarda Konjuge dienler, p-anisidine değeri belirleme (yağlarda oksidasyon takibi) | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Sabunlaşan/sabunlaşmayan madde ve sabunlaşma sayısını belirleme | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Krismer sayısı, bellier indisini belirleme | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | İyot sayısını belirleme | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Yağ asitlerini belirleme | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Yağların fenolik bileşikler, tokoferol ile klorofil ve karetenoid içeriklerinin belirlenmesi | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Sonuçların tebliğ ve standartlara göre yorumlanması | Kaynak tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |