Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
Kod | GM632 |
Ad | Aroma Biyoteknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı şarap, bira, sirke ve zeytin gibi fermente gıdalarda bulunan aroma maddelerini ve bu aroma maddelerinin oluşum mekanizmasını anlatmaktır
Dersin İçeriği
Şarapta aroma maddeleri, asil küf gelişmiş üzümden üretilen şarapta aroma maddeleri, birada aroma maddeleri, diğer fermente gıdalarda aroma maddeleri, enzimatik yolla aroma maddelerinin üretimi, fermantasyon yoluyla aroma maddelerinin üretimi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Necla Aran (Ed.) 2016. Aroma Biyoteknolojisi. s 495.
Notlar
Ders notu ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fermente gıdalarda mikrobiyal kaynaklı aroma maddelerini tanımlar |
ÖÇ02 | Şarap aromasında maya ve bakterilerin rolünü listeler |
ÖÇ03 | Asil küf gelişmiş üzümlerden üretilen şaraplarda aroma konusunu açıklar |
ÖÇ04 | Birada aroma maddelerini sıralar |
ÖÇ05 | Salamura zeytin, sirke ve diğer fermente gıdaların aroma maddelerini açıklar |
ÖÇ06 | Fermantasyon yoluyla (De novo sentezi), mikrobiyal ve enzimatik biyodönüşüm ile aroma maddeleri üretimini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fermente gıdalarda mikrobiyal kaynaklı aroma maddeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Şarapta aroma maddeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Şarap aromasında mayaların rolü | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Şarap aromasında bakterilerin rolü | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Asil küf gelişmiş üzümlerden üretilen şaraplarda aroma | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Birada aroma maddeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Salamura zeytinde aroma maddeleri ve laktik asit bakterilerinin rolü | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sirkede aroma maddeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Diğer fermente gıdalarda aroma maddeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Enzimatik yolla gıdaların aroma potansiyelinin artırılması | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Fermantasyon yoluyla (De novo sentezi) aroma maddesi üretimi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Mikrobiyal biyodönüşümle aroma maddeleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Mikrobiyal biyodönüşümle aroma maddeleri üretimi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Enzimatik biyodönüşümle aroma maddeleri üretimi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |