GM628 Modifiye Yağlar ve Üretim Teknolojileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YL)
Kod GM628
Ad Modifiye Yağlar ve Üretim Teknolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, modifiye yağ üretim süreçlerine ilişkin temel bilgileri kavrayarak, yağların modifikisayon yolu ile yeniden dizaynı sırasında yağ kalitesinin korunması için olası problemlere çözüm becerisi kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, yağ modifikasyon teknikleri, özel amaçlı olarak üretilen endüstriyel yağlar ve modifiye yağ teknolojisi alanındaki gelişmeler ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Namal Senanayake, S.P.J. and Shahidi, F (2020) Modification of Fats and Oils via Chemical and Enzymatic Methods F. Shahihidi, (Eds.) Bailey’s Industrial Oil and Fat Products, seventh Edition, 729-759 pp, John Wiley and Sons, ISBN:978-1-119-25788-2, USA

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Modifiye yağı üretim teknolojisindeki süreçleri açıklar
ÖÇ02 Endüstriyel yağ üretimi sırasında uygulanan prosesleri ayırt eder.
ÖÇ03 Modifikasyon yolu ile dizayn edilen endüstriyel yağların üretim süreçlerinde kalite sağlama prensiplerini kavrar
ÖÇ04 Modifiye yağ üretimi konusunda olası problemlere çözüm önerileri hakkında fikir geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yağların fiziksel özelliklerini belirleyen etmenler Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Yağ Modifikasyon Teknikleri -I Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Yağ Modifikasyon Teknikleri -II Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Fraksiyonel kristalizasyonun tekniği, mekanizması ve sanayideki uygulamaları Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Altı Şapka
5 Hidrojenasyon teknolojisi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Altı Şapka
6 Hidrojenasyonun mekanizması ve kinetiği Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Hidrojenasyon katalizörleri Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Hidrojene edilecek yağların nitelikleri Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Hidrojenasyonun kontrolü. Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 in-es Teknolojisi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Yağların trigliserid yapıları Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 in-es Tepkimelerinin mekanizması ve kinetiği Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
14 in-es Tekniğinde hesaplamalar, in-es katalizörleri, sanayide in-es uygulamaları Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
15 Margarin teknolojisi. Modifiye Yağ Teknolojisinde Yeni Gelişmeler Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.03.2025 11:44