Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
Kod | GM628 |
Ad | Modifiye Yağlar ve Üretim Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, modifiye yağ üretim süreçlerine ilişkin temel bilgileri kavrayarak, yağların modifikisayon yolu ile yeniden dizaynı sırasında yağ kalitesinin korunması için olası problemlere çözüm becerisi kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, yağ modifikasyon teknikleri, özel amaçlı olarak üretilen endüstriyel yağlar ve modifiye yağ teknolojisi alanındaki gelişmeler ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Namal Senanayake, S.P.J. and Shahidi, F (2020) Modification of Fats and Oils via Chemical and Enzymatic Methods F. Shahihidi, (Eds.) Bailey’s Industrial Oil and Fat Products, seventh Edition, 729-759 pp, John Wiley and Sons, ISBN:978-1-119-25788-2, USA
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modifiye yağı üretim teknolojisindeki süreçleri açıklar |
ÖÇ02 | Endüstriyel yağ üretimi sırasında uygulanan prosesleri ayırt eder. |
ÖÇ03 | Modifikasyon yolu ile dizayn edilen endüstriyel yağların üretim süreçlerinde kalite sağlama prensiplerini kavrar |
ÖÇ04 | Modifiye yağ üretimi konusunda olası problemlere çözüm önerileri hakkında fikir geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yağların fiziksel özelliklerini belirleyen etmenler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Yağ Modifikasyon Teknikleri -I | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Yağ Modifikasyon Teknikleri -II | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Fraksiyonel kristalizasyonun tekniği, mekanizması ve sanayideki uygulamaları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Altı Şapka |
5 | Hidrojenasyon teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Altı Şapka |
6 | Hidrojenasyonun mekanizması ve kinetiği | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Hidrojenasyon katalizörleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Hidrojene edilecek yağların nitelikleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Hidrojenasyonun kontrolü. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | in-es Teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Yağların trigliserid yapıları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | in-es Tepkimelerinin mekanizması ve kinetiği | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
14 | in-es Tekniğinde hesaplamalar, in-es katalizörleri, sanayide in-es uygulamaları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Margarin teknolojisi. Modifiye Yağ Teknolojisinde Yeni Gelişmeler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |