Genel Bilgi
Kod | GM628 |
Ad | Modifiye Yağlar ve Üretim Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Modifiye yağlarının özel olarak dizayn edilmesi gereken yağlar olduğunu bilir. Modifiye yağ üretim prosesi boyunca kalite kontrolün gerekliliğini kavrar. Modifiye yağ işleme teknolojisindeki yeni gelişmeleri takip eder.
Dersin İçeriği
Yağ modifikasyon teknikleri, margarin üretim teknolojisi, özel amaçlı olarak üretilen endüstriyel yağlar, modifiye yağ teknolojisi alanında gelişmeler.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Hamm, W., Hamilton, R.J., Calliauw, G. 2013. Edible Oil Processing. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. 352 pages
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modifiye yağların üretim süreçlerini ayırt eder |
ÖÇ02 | Katı yağ üretim süreçlerini anlar |
ÖÇ03 | Üretim süreçlerinde kalite sağlama ve kalite kontrol prensiplerinin kavrar |
ÖÇ04 | Ulusal düzeyde modifiye yağ sektörünün tanır |
ÖÇ05 | Modifiye yağ teknolojisi alanında teknolojik gelişmeleri izler ve olası problemler hakkında çözüm bulur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yağların fiziksel özelliklerini belirleyen etmenler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yağ Modifikasyon Teknikleri -I | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yağ Modifikasyon Teknikleri -II | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | fraksiyonel kristalizasyonun tekniği, mekanizması ve sanayideki uygulamaları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | hidrojenasyon teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | hidrojenasyonun mekanizması ve kinetiği | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | hidrojenasyon katalizörleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | hidrojene edilecek yağların nitelikleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | hidrojenasyonun kontrolü. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | in-es teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | yağların trigliserid yapıları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | in-es tepkimelerinin mekanizması ve kinetiği | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | in-es tekniğinde hesaplamalar, in-es katalizörleri, sanayide in-es uygulamaları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | margarin teknolojisi. Modifiye Yağ Teknolojisinde Yeni Gelişmeler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |