GM0028 İleri Duyusal Analiz Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM0028
Ad İleri Duyusal Analiz Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MERVE DARICI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Duyusal Bilimde kullanılan ileri tanımlayıcı teknikleri öğrenmek ve ilgili istatistiksel değerlendirmeyi yaparak, sonuçları grafiksel ifade edebilmek.

Dersin İçeriği

Tanımlayıcı Duyusal Analiz Teknikleri, Panelist Seçimi, Panelist Eğitimi, Panelist Performansı, Lezzet Profil Metodu, Aroma Profil Metodu, Tekstür Profil Metodu, Kantitatif Tanımlayıcı Analiz, Spektrum Metodu, Genel Tanımlayıcı Duyusal Analiz, Tüketici Odaklı Tanımlayıcı Duyusal Analiz Metotları, Serbest Seçim Profil Metodu, Cata Metodu, Zamansal Baskın Duyumsama (TDS), Zamansal Tarama Tanımlayıcı Duyusal Analiz, Tanımlayıcı Duyusal, Duyusal Analizlerde Kullanılan ileri İstatistiksel Yöntemler, İki Yönlü Varyans, Temal Bileşen Analizi, Kümeleme Analizi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1-Sensory Evaluation of Food- Harry T. Lawless, Hildegarde Heymann, TS EN ISO 8586 Duyusal analiz -Seçilmiş panelistler ve uzman duyusal panelistlerin seçilmesi, eğitilmesi ve izlenmesi için genel kılavuz

Notlar

Ders Slaytları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanımlayıcı Duyusal Analiz Tekniklerini Öğrenir
ÖÇ02 Duyusal Analizler için Panelist Seçimi ve Panelist Eğitimini öğrenerek, Panel Performansını değerlendirmeyi öğrenir
ÖÇ03 Tüketici Odaklı Tanımlayıcı Duyusal Analiz Metotlarını öğrenir
ÖÇ04 Duyusal Analizlerde Kullanılan ileri İstatistiksel Yöntemleri kullanmayı öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanımlayıcı Duyusal Analiz Teknikleri, Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Panelist Seçimi, Panelist Eğitimi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Panelist Performansı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Lezzet Profil Metodu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Aroma Profil Metodu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tekstür Profil Metodu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kantitatif Tanımlayıcı Analiz Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Spektrum Metodu, Genel Tanımlayıcı Duyusal Analiz Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Tüketici Odaklı Tanımlayıcı Duyusal Analiz Metotları Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Serbest Seçim Profil Metodu, Cata Metodu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Zamansal Baskın Duyumsama (TDS), Zamansal Tarama Tanımlayıcı Duyusal Analiz, Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Duyusal Analizlerde Kullanılan ileri İstatistiksel Yöntemler, İki Yönlü Varyans Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Temel Bileşen Analizi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Kümeleme Analizi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58