GM0026 Food Emulsions

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YL)
Kod GM0026
Ad Food Emulsions
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, gıda emülsiyonlarının hazırlanmasına ilişkin temel bilgi yanında emülsiyonların antioksidan ilavesi ile fonksiyonel özelliklerinin geliştirilmesine yönelik teknikleri belirleme becerisi kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders gıda emülsiyonları ile ilgili temel kavramlar, emülsiyonlardaki antioksidanlar ve fonksiyonel özelliklerinin değerlendirilmesi ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

McClements, D.J. 2015. Food Emulsions: Principles, Practices, and Techniques, 3rd edition, CRC Press. https://doi.org/10.1201/b18868

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda emülsiyonları üretim süreçlerini ayırt eder
ÖÇ02 Lipidler ve emülgatörler arasındaki ilişkiyi açıklar
ÖÇ03 Antioksidan kullanımı ile gıda emülsiyonların fonksiyonel özelliklerinin geliştirilmesi arasındaki ilişkiyi kavrar
ÖÇ04 Gıda emülsiyonlarının teknolojik özelliklerine yönelik olası problemlere çözüm önerileri hakkında fikir geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gıda emülsiyonlarına giriş Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Emülsiyon oluşumu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
3 Emülsiyon stabilitesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Emülsiyonlardaki yüzey kuvvetleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Gıda emülsiyonlarında lipidlerin moleküler organizasyonu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Gıda emülgatörleri, kimyasal ve fiziksel özellikler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Gıda emülsiyonlarının hazırlanması ve işlenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Proteinler ve polar lipidler arasındaki etkileşimler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Gıda emülsiyonlarındaki antioksidanlar ve fonksiyonel özellikleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Altı Şapka
11 Gıda emülsiyonlarında oksidasyon Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Süt ve süt ürünleri tipi emülsiyonlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
13 Dondurma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
14 Soslar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim
15 Fırıncılık ürünleri ve içecek emülsiyonları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 06:12