Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
Kod | GM0026 |
Ad | Food Emulsions |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, gıda emülsiyonlarının hazırlanmasına ilişkin temel bilgi yanında emülsiyonların antioksidan ilavesi ile fonksiyonel özelliklerinin geliştirilmesine yönelik teknikleri belirleme becerisi kazanmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders gıda emülsiyonları ile ilgili temel kavramlar, emülsiyonlardaki antioksidanlar ve fonksiyonel özelliklerinin değerlendirilmesi ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
McClements, D.J. 2015. Food Emulsions: Principles, Practices, and Techniques, 3rd edition, CRC Press. https://doi.org/10.1201/b18868
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda emülsiyonları üretim süreçlerini ayırt eder |
ÖÇ02 | Lipidler ve emülgatörler arasındaki ilişkiyi açıklar |
ÖÇ03 | Antioksidan kullanımı ile gıda emülsiyonların fonksiyonel özelliklerinin geliştirilmesi arasındaki ilişkiyi kavrar |
ÖÇ04 | Gıda emülsiyonlarının teknolojik özelliklerine yönelik olası problemlere çözüm önerileri hakkında fikir geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda emülsiyonlarına giriş | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Emülsiyon oluşumu | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
3 | Emülsiyon stabilitesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Emülsiyonlardaki yüzey kuvvetleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Gıda emülsiyonlarında lipidlerin moleküler organizasyonu | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Gıda emülgatörleri, kimyasal ve fiziksel özellikler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Gıda emülsiyonlarının hazırlanması ve işlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Proteinler ve polar lipidler arasındaki etkileşimler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Gıda emülsiyonlarındaki antioksidanlar ve fonksiyonel özellikleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Altı Şapka |
11 | Gıda emülsiyonlarında oksidasyon | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Süt ve süt ürünleri tipi emülsiyonlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
13 | Dondurma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
14 | Soslar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
15 | Fırıncılık ürünleri ve içecek emülsiyonları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |