GM0015 Buğday Öğütme Teknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM0015
Ad Buğday Öğütme Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER


Dersin Amacı / Hedefi

Buğday öğütme akış şeması ve ekipmanlarının kavranması, un nitelikleri üzerindeki etkinin değerlendirilmesi

Dersin İçeriği

Buğday öğütmenin amacı, buğday öğütme ekipmanları, buğday öğütme sistemleri, eleme ekipmanları ve sistemleri, öğütme sisteminin kontrolü

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Wheat Flour Milling, 2nd Edition, International Multifoods Corporation, Minneapolis, Minnesota, U.S.A.

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğütme prosesi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Öğütme ekipmanlarını tanır
ÖÇ03 Öğütmenin nihai ürün üzerindeki etkilerini bilir
ÖÇ04 Öğütmeye etki eden faktörleri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Buğday öğütülmesine giriş Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Öğütme diyagramı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Buğday öğütme ön hazırlık aşamaları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Buğdayın temizlenmesi 1 (Manyetik özelliklere göre, boyut ve şekle göre ayırma) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Buğdayın temizlenmesi 2 (Özgül ağırlık, hava akımında taşınabilme özelliğine göre ayırma) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Buğdayın tavlanması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Tavlama yöntemleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Buğdayın öğütülmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Öğütmeye etki eden faktörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Kırma sistemi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Pürifikasyon sistemi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Redüksiyon sistemi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Eleme sistemi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Un paçalı ve depolanması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58