FDB828 Manevi İlimlerde Anlama ve Yorumlama Sorunu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB828
Ad Manevi İlimlerde Anlama ve Yorumlama Sorunu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT


Dersin Amacı / Hedefi

Felsefe ve Din Bilimleri alanında kullanılan yöntemler öğrenilir ve araştırma yaparken faydalanılır.

Dersin İçeriği

Felsefe ve Din Bilimleri alanında kullanılan araştırma yöntemleri incelenir.

Dersin Ön Koşulu

Lisansüstü programında kayıtlı öğrenci olmak

Kaynaklar

Şafak Ural; Bilim Felsefesi, Bilgi Bilim ve İslam, 2005, Cilt: I, S. 35-42; Celal Türer, Bilim Felsefesi, Erciyes İlahiyat Dergisi, 1998, Sayı: 10, S. 169-186; Hüsameddin Arslan, Epistemik Cemaat, Paradigma Yayınları; Peter L. Berger-Thomas Luckmann, Gerçekliğin Sosyal İnşası, Paradigma Yayınları; Yağmur Denizhan, İlkay Sunar, Gürol Irzık, Zafer Toprak, Sosyal Bilimlerde Alternatif Bir Paradigma Gerekli Mi, Mümkün Mü?, Bogaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Komisyonu; Gulbenkian Komisyonu, Sosyal Bilimleri Açın, Metis Yayınları

Notlar

Edisyon, Sosyal Bilim Ne İşe Yarar, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. Peter Wınch, Sosyal Bilim Düşüncesi Ve Felsefe, Vadi Yayınları. Imre Lakatos Bilimsel Araştırma Programlarının Metodolojisi, Alfa Yayınları Hüsamettin Arslan (Der.& Trc.) “Araştırma Retoriği” Retorik, Hermeneutik ve Sosyal Bilimler (İnsan Bilimlerinde Retoriğe Dönüş) İçinde, Paradigma Yayınları, 127-170. Brian Fay, Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi, Ayrıntı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe ve Din Bilimleri alanında kullanılan yöntemleri tanır.
ÖÇ02 Felsefe ve Din Bilimleri alanında kullanılan yöntemleri kullanabilir.
ÖÇ03 Yöntemin bir araç olduğunu anlar.
ÖÇ04 Yeni yöntemler geliştirmenin gerektiğini anlar.
ÖÇ05 Zaman, mekan, coğrafi çevre, zihniyet dünyası, sosyokültürel normlar, ekonomi ve eğitim gibi unsurların din ile ilişkisini kavrayabilmelerini sağlamak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş İlk hafta gerekli açıklamalar yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Sınıflandırma Dönemi Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Tarih şuuru Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Yorumbilim Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Pozitivizm Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Diltey Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Tabiatçılık ve tarihçilik arasındaki tezat Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Açıklama ve Anlama Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 İhtilafları Aşma Girişimi Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Yanlışlamaya Giriş Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Paradigmalar Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Epistemik Cemaat Her hafta gerekli açıklama yapılır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Levinas Every week the necessary explanation is made. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Keşfi-İnşa Every week the necessary explanation is made. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Every week the necessary explanation is made. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Every week the necessary explanation is made. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:59