GM0017 Gıda Ambalajlamada Yeni Yöntemler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM0017
Ad Gıda Ambalajlamada Yeni Yöntemler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SÜLEYMAN POLAT


Dersin Amacı / Hedefi

Gıda ambalajlamada uygulanan yeni metotları tanıtmak, bu metotların gıdaların raf ömrü üzerine etkisini öğretmek

Dersin İçeriği

Gıdalarda aktif ve akıllı ambalajlama uygulamaları Biyopolimerler ve biyobozunurluk. Yenilebilir film ve kaplama uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Active Packaging for Food Applications

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci aktif ve ambalajlama kavramlarını bilir.
ÖÇ02 Aktif ambalajlamada kullanılan yöntemleri bilir.
ÖÇ03 Öğrenci mevcut aktif ambalajlama uygulamalarını bilir.
ÖÇ04 Öğrenci akıllı ambalajlama uygulamaları ve geliştirilmekte olan yöntemleri bilir.
ÖÇ05 Öğrenci biyopolimerler ve biyobozunur ambalaj malzemelerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Gıda ambalajlamada kullanılan malzemeler Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Gıda-ambalaj etkileşimleri Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Biyopolimerler Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Biyobozunur malzemeler Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Aktif ambalajlama uygulamaları 1 Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Aktif ambalajlama uygulamaları 2 Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar - Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Akıllı ambalaj uygulamaları 1 Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Akıllı ambalaj uygulamaları 2 Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Ambalajlamada nanoteknoloji uygulamaları 1 Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ambalajlamada nanoteknoloji uygulamaları 2 Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Gıda ambalajlama endüstrisindeki yenilikler Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Antimikrobiyal ambalajlar ve uygulamaları Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Gıda ambalajlamada yasal mevzuatlar Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Öğrenci sunumları Ders Notları ve Kitaplar, Power Point Sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:59