GRA213 Grafik Tasarım 1

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA213
Ad Grafik Tasarım 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli bir düşünceyi ya da bilgiyi iletmek hedefiyle görsel imaj oluşturmak, kitle iletişim yöntemleri ve toplumsal görsel kodlar üzerine çalışmalar yapmak. Yaratıcı akıl yardımıyla özgün görsel yorumlar oluşturmak.

Dersin İçeriği

Görsel iletişim tasarımının en önemli giriş noktası görme ve algılama üzerine çalışmalar yapılacak, göstergebilim kuramından hareketle görüntülerin işaret ettikleri kodlar üzerine tasarım projeleri yürütülecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah Görme Biçimleri, John Berger Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice Twemlow Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar

Notlar

Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah Görme Biçimleri, John Berger Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice Twemlow Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarımın tanımını ve kapsamını açıklar.
ÖÇ02 Görme ve algılama süreçlerini analiz eder.
ÖÇ03 Farklı iletişim mecralarını tanımlar ve karşılaştırır.
ÖÇ04 Simgeleri ve simgesel anlatımı iletişim bağlamında uygular.
ÖÇ05 Biçim ve kadraj değişimlerinin anlam üzerindeki etkisini analiz eder.
ÖÇ06 Eskiz aşamasından başlayarak tasarım sürecini tamamlar
ÖÇ07 Tasarım sürecini ve sonuçlarını etkili bir şekilde sunar
ÖÇ08 Etkili görsel anlatım tekniklerini kullanarak hedef kitleye yönelik mesajları stratejik olarak tasarlar ve iletir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Grafik tasarım tanımı, grafik simgeler hakkında bilgi verilmesi, amblem örneklerinin incelenmes Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için araştırma. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için fikir eskizleri. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için eskiz geliştirme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Proje - 1. Çalışmanın dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Proje - 1 Sonuçlandırılması ve sunumu. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Proje - 2. Faaliyette bulunan bir firma logosunun farklı yaklaşımlarla yorumlanması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Proje - 2. Logo yorumu için eskiz çalışmaları. Fikir Eskizleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Proje - 2. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 12 Proje - 2 Sonuçlandırılması ve sunumu. Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Proje - 3. Piktogram hakkında bilgi verilmesi, örneklerin incelenmesi Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje - 3. Verilen konu üzerine tasarlanacak Piktogramlar için tasarım çalışmaları Fikir Eskizleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Proje - 3. Piktogram tasarımlarının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı 2 Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 12:49