Genel Bilgi
Kod | GRA213 |
Ad | Grafik Tasarım 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir düşünceyi ya da bilgiyi iletmek hedefiyle görsel imaj oluşturmak, kitle iletişim yöntemleri ve toplumsal görsel kodlar üzerine çalışmalar yapmak. Yaratıcı akıl yardımıyla özgün görsel yorumlar oluşturmak.
Dersin İçeriği
Görsel iletişim tasarımının en önemli giriş noktası görme ve algılama üzerine çalışmalar yapılacak, göstergebilim kuramından hareketle görüntülerin işaret ettikleri kodlar üzerine tasarım projeleri yürütülecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah Görme Biçimleri, John Berger Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice Twemlow Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
Notlar
Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah Görme Biçimleri, John Berger Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris Grafik Tasarım Ne İçindir, Alice Twemlow Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarımın tanımını ve kapsamını açıklar. |
ÖÇ02 | Görme ve algılama süreçlerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Farklı iletişim mecralarını tanımlar ve karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Simgeleri ve simgesel anlatımı iletişim bağlamında uygular. |
ÖÇ05 | Biçim ve kadraj değişimlerinin anlam üzerindeki etkisini analiz eder. |
ÖÇ06 | Eskiz aşamasından başlayarak tasarım sürecini tamamlar |
ÖÇ07 | Tasarım sürecini ve sonuçlarını etkili bir şekilde sunar |
ÖÇ08 | Etkili görsel anlatım tekniklerini kullanarak hedef kitleye yönelik mesajları stratejik olarak tasarlar ve iletir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Grafik tasarım tanımı, grafik simgeler hakkında bilgi verilmesi, amblem örneklerinin incelenmes | Örnek inceleme, Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için araştırma. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için fikir eskizleri. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için eskiz geliştirme | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Proje - 1. Çalışmanın dijital ortamda uygulanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Proje - 1 Sonuçlandırılması ve sunumu. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje - 2. Faaliyette bulunan bir firma logosunun farklı yaklaşımlarla yorumlanması. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Proje - 2. Logo yorumu için eskiz çalışmaları. | Fikir Eskizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Proje - 2. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | 12 Proje - 2 Sonuçlandırılması ve sunumu. | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Proje - 3. Piktogram hakkında bilgi verilmesi, örneklerin incelenmesi | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Proje - 3. Verilen konu üzerine tasarlanacak Piktogramlar için tasarım çalışmaları | Fikir Eskizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Proje - 3. Piktogram tasarımlarının dijital ortamda uygulanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı 2 | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |