Genel Bilgi
Kod | GRA217 |
Ad | Desen 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Desenin ne olduğunu, değerini, sanat ve tasarım süreçlerinde ne amaçla kullanıldığını ve desen üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama süreci ile beraber öğrenmek.
Dersin İçeriği
Sanat ve tasarım çalışmalarının alt yapısını oluşturan desen üretiminin önemine dikkat çekerek el becerisi yaratıcılık ve görsel algıyı zorlayarak geliştirmek için tasarlanmış seminerler ve atölye çalışmaları .
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Keys To Drawing with Imagination- Bert Dodson Nort Light Books Creative Drawing, Howard J. Smagula Brawn and Benchmark
Notlar
Çizgi ve Eller-YKY yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kavramları ve fikirleri sembolize eder, hayal ettiğini gözünde canlandırır ve gördüğünü ifade eder. |
ÖÇ02 | Hayal ettiğini görmeden de çizebilme becerisini kazanır. |
ÖÇ03 | Hareketli figürleri zihninde canlandırır. |
ÖÇ04 | İki boyutlu yüzeye zihninde canlandırabildiği figürleri aktarır. |
ÖÇ05 | Belleksel,imgesel Karakterler yaratır. |
ÖÇ06 | Perspektif bilgisi ve üç boyutlu algı becerilerini geliştirir. |
ÖÇ07 | Işık-gölge bilgisi ve realistik çizim yeteneklerini güçlendirir. |
ÖÇ08 | Görsel denge ve kompozisyon oluşturma becerilerini artırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Tarihi ve Temel Sanat Eğitimi açısından desen. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atölye olanaklarının bilinmesi ve ders disiplinini açıklamak | Araştırma, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
3 | Desen dersiyle ilgili kuramsal bilgi ve tartışma | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Canlı modelden akademik desen-etüd (lekesel) | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Canlı modelden akademik desen-etüd (valör) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Canlı modelden akademik desen-etüd (çizgisel) | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Canlı modelden akademik desen-etüd (çizgisel inceleme) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Enteriyör çizim çalışmaları. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Exteriyör çizim çalışmaları I | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Exteriyör çizim çalışmaları II | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Nesne üzerinde çizimsel çözümlemeler. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Nesne üzerinde çizimsel etüd çözümlemeleri. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Canlı modelden akademik desen-ayrıntı etüdleri (çizgisel- ) | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Canlı modelden akademik desen-ayrıntı etüdleri ( lekesel) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |