Genel Bilgi
Kod | GSS203 |
Ad | Çoksesli Koro |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Ses ve insan sesi, genel nota bilgisi. Bireysel ve toplu ses eğitim teknikleri. Koroda müzikal dinamiklerin ele alınması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem stil ve özelliklerinin tanıtılarak, koro müziğinin sanatın diğer kolları ile gelişim aşamalarındaki benzerlikler ve uygun koro müziği örneklerinin ele alınması, seslendirilmesi. Öğrencilerin dünya koro edebiyatından seçkin örneklerle, Çağdaş Türk koro yapıtlarını karşılaştırarak, bu konuda genel bir perspektif ve bakışa ulaştırılması.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.
Notlar
Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel ve toplu olarak doğru tekniklerle şarkı söyler ve müzikal ifadeyi uygular. |
ÖÇ02 | Genel müzik bilgisi ve nota okuma becerilerini geliştirir ve uygular. |
ÖÇ03 | Koro türlerini ve tarihsel gelişimlerini tanımlar ve karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Türk ve dünya koro edebiyatındaki stil ve dönemsel özellikleri analiz eder. |
ÖÇ05 | Koro müziği ile çalgı eşliklerini uyumlu şekilde uygular. |
ÖÇ06 | Müzik bilgisini ve koro deneyimini etkili iletişim teknikleriyle başkalarına aktarır. |
ÖÇ07 | Korolara aktif olarak katılır, liderlik eder ve kendi korosunu organize eder. |
ÖÇ08 | Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem müziklerini stilistik özelliklerine uygun olarak seslendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler. | Koro dersinin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fa, sol, la notaları, alıştırmalar. | Nota eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mi, re, do notaları, ses alıştırmaları. | Nota ve ses eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Si, do sesleri, ses alıştırmaları, ''Dostluk''. | Nota ve ses eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ses ve solunum çalışmaları. | Vücudu şarkı söyleme ye uygun hale getirme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ses alan tespitleri, ses alıştırmaları. | Bireylerin ses yapılarının ortaya çıkartılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Majör- Minör, aralık ve armoni alıştırmaları. | Tonal müziğin yapısının incelenmesi. Sesler arasındaki ilişki ve müzikteki tanımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Entonasyon alıştırmaları ''Kış''. | Ses partileri arasındaki uyumun sağlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Koro tarihi. | Koro sanatının tarihsel süreçteki durumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Artikülasyon alıştırmaları ''Ay''. | Sözlerin anlamlarıyla doğru yapılandırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Türk Müziği ''Ay Gız''. | Türk müziğinin yapı ve özellikleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Müzikal Dinamikler ''Veda''. | P, PP, Mf, F, FF , Kavramlarının uygulanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Müzikal Dinamikler ''Eylül Sonu''. | Örnek korolara eleştirel yaklaşım. Müzikteki diğer ince ayrıntıları ele almak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dünyada önemli korolar. Nüanslar ''İnnsbruck''. | Uygulama değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |