GSS203 Çoksesli Koro

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GSS203
Ad Çoksesli Koro
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Ses ve insan sesi, genel nota bilgisi. Bireysel ve toplu ses eğitim teknikleri. Koroda müzikal dinamiklerin ele alınması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem stil ve özelliklerinin tanıtılarak, koro müziğinin sanatın diğer kolları ile gelişim aşamalarındaki benzerlikler ve uygun koro müziği örneklerinin ele alınması, seslendirilmesi. Öğrencilerin dünya koro edebiyatından seçkin örneklerle, Çağdaş Türk koro yapıtlarını karşılaştırarak, bu konuda genel bir perspektif ve bakışa ulaştırılması.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.

Notlar

Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel ve toplu olarak doğru tekniklerle şarkı söyler ve müzikal ifadeyi uygular.
ÖÇ02 Genel müzik bilgisi ve nota okuma becerilerini geliştirir ve uygular.
ÖÇ03 Koro türlerini ve tarihsel gelişimlerini tanımlar ve karşılaştırır.
ÖÇ04 Türk ve dünya koro edebiyatındaki stil ve dönemsel özellikleri analiz eder.
ÖÇ05 Koro müziği ile çalgı eşliklerini uyumlu şekilde uygular.
ÖÇ06 Müzik bilgisini ve koro deneyimini etkili iletişim teknikleriyle başkalarına aktarır.
ÖÇ07 Korolara aktif olarak katılır, liderlik eder ve kendi korosunu organize eder.
ÖÇ08 Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem müziklerini stilistik özelliklerine uygun olarak seslendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgiler. Koro dersinin yapısı, işleyişi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Fa, sol, la notaları, alıştırmalar. Nota eğitimi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Mi, re, do notaları, ses alıştırmaları. Nota ve ses eğitimi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Si, do sesleri, ses alıştırmaları, ''Dostluk''. Nota ve ses eğitimi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Ses ve solunum çalışmaları. Vücudu şarkı söyleme ye uygun hale getirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Ses alan tespitleri, ses alıştırmaları. Bireylerin ses yapılarının ortaya çıkartılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Majör- Minör, aralık ve armoni alıştırmaları. Tonal müziğin yapısının incelenmesi. Sesler arasındaki ilişki ve müzikteki tanımları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Entonasyon alıştırmaları ''Kış''. Ses partileri arasındaki uyumun sağlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Koro tarihi. Koro sanatının tarihsel süreçteki durumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Artikülasyon alıştırmaları ''Ay''. Sözlerin anlamlarıyla doğru yapılandırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Türk Müziği ''Ay Gız''. Türk müziğinin yapı ve özellikleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Müzikal Dinamikler ''Veda''. P, PP, Mf, F, FF , Kavramlarının uygulanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Müzikal Dinamikler ''Eylül Sonu''. Örnek korolara eleştirel yaklaşım. Müzikteki diğer ince ayrıntıları ele almak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Dünyada önemli korolar. Nüanslar ''İnnsbruck''. Uygulama değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 09:04