Genel Bilgi
Kod | GRS219 |
Ad | Mitoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatın çok boyutlu anlamlandırılmasında, çağlar boyunca Batı Sanatında konusunu Grek ve Roma mitoslarından alan sanat yapıtlarının ikonografik yorumunu kavratmak.
Dersin İçeriği
Grek ve Roma mitosları çerçevesinde; Evrenin ve Tanrıların Yaratılışı, İnsanın Yaratılışı, Olymposlu Tanrılar, Yer, Gök ve Su Tanrıları, Kahramanlar. Konusunu mitoslardan alan sanat yapıtlarının ikonografik çözümlemesinin yapılması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Bedrettin CÖMERT, Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınevi, Ankara,1999 S. Veyis ÖRNEK, ilkellerde Din, Büyü, Sanat, Efsane, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1988 Azra ERHAT, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984 S.H. HOOKE, Ortadoğu Mitolojisi, İmge Kitabevi, Ankara, 1993
Notlar
Bedrettin CÖMERT, Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınevi, Ankara,1999 S. Veyis ÖRNEK, ilkellerde Din, Büyü, Sanat, Efsane, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1988 Azra ERHAT, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984 S.H. HOOKE, Ortadoğu Mitolojisi, İmge Kitabevi, Ankara, 1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Birey konusunu mitoslardan alan sanat yapıtlarının sahip oldukları simge ve sembollerin ışığında ikonografik açıklama yapar. |
ÖÇ02 | Mitosların, sanatın oluşumunun yanısıra insanın insanlaşma sürecinde oynadığı rolü ayırt eder. |
ÖÇ03 | Grek ve Roma mitoslarında yer alan Olymposlu Tanrılar, Gök ve Atmosfer tanrıları, su, orman ve kır tanrıları ile kahramanlar listeler. |
ÖÇ04 | Konulara ait örnek yapıtların değerlendirilmesi sonucunda sanat tarihsel birikim kazanır. |
ÖÇ05 | Mitolojik karakterlerin sanata yansımasını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mitolojinin konuları ve temel kavramlar; mitoloji, mitos, epos, logos | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mitolajinin İlkel dönem insanı ve günümüz insanı açısından işlevleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Evrenin ve Tanrıların Yaratılışı | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnsanın yaratılışı ile ilgili mitoslar | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Olymposlu Tanrılar; Zeus, Hera, Athena | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Devam: Olymposlu Tanrılar; Apollon, Artemis, Ares | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Devam: Olymposlu Tanrılar; Hermes, Hephaistos, Hestia, Aphrodite | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Devam: Olymposlu Tanrılar; Poseidon, Hades, Demeter, Dionysos | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Zeusun çevresindeki Tanrılar; Themis, Kharitler, Musalar, Nike, İris, Hebe,Ganymedes | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gök, Atmosfer ve Su Tanrıları | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Orman, Kır, Toprak ve Cehennem Tanrıları | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İnsan Hayatı ve Kaderiyle ilgili Tanrılar ve Kahramanlar | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |