Genel Bilgi
Kod | GRS209 |
Ad | Grafik Tasarım Tarihi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal alt yapıya sahip olabilmesi, Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurabilmesi, Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi seçebilmesi, Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak aktarabilme bilgi ve becerisine sahip olabilmesi
Dersin İçeriği
Yazının icadından, endüstri devrimine kadar grafik sanatların / tasarımın gelişimi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
A History Of Grafik Design; Philip B. Meggs, John Willey and Sons, 1998 Yazı, İnsanlığın Belleği, YKY, Georges Jean, İstanbul-2002 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, Ankara-1997 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Hasan Fehmi Ketenci ve Can Bilgili, Beta Basım A.Ş., İstanbul-2006 Yazı Kitabı, Carl Faulmann, İş Bankası Kültür Yayınları Kayıp Yazılar ve Diller, Johannes Friedrich, Arkeloji ve Sanat Yayınları, İstanbul-2000
Notlar
A History Of Grafik Design; Philip B. Meggs, John Willey and Sons, 1998 Yazı, İnsanlığın Belleği, YKY, Georges Jean, İstanbul-2002 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, Ankara-1997 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Hasan Fehmi Ketenci ve Can Bilgili, Beta Basım A.Ş., İstanbul-2006 Yazı Kitabı, Carl Faulmann, İş Bankası Kültür Yayınları Kayıp Yazılar ve Diller, Johannes Friedrich, Arkeloji ve Sanat Yayınları, İstanbul-2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal bilgiyi ayırt eder. |
ÖÇ02 | Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurar. |
ÖÇ03 | Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi inceler. |
ÖÇ04 | Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak inceler ve eleştirir. |
ÖÇ05 | Teknolojinin gelişimi ile grafik tasarımın gelişimi arasındaki paralellik ekseninde grafik tasarım tarihini sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yazının icadı Mezapotamya ve Mısır uygarlıkları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alfabenin ortaya çıkışı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Asyada yazı. Kağıt ve ilk baskı teknikleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Asyada yazı. Kağıdın icadı ve ilk baskı tekniklerinin örneklenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doğu ve Batı kaynaklı süslemeli el yazıları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara Sınav için Genel konu tekrarı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Baskının Avrupaya Gelişi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Rönesansda grafik tasarım | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rönesansda grafik tasarıma devam edilmesi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tipografi dehalarının çağı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Endüstri devrimi ve grafik tasarım | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Endüstri devrimi sonrası tasarımda yenilikler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final için Genel konu tekrarı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |