GRS223 Yaratıcı Düşünme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS223
Ad Yaratıcı Düşünme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin yaratıcılığın bir düşünme süreci olduğunu kavrayarak kendi yaratıcı fikirlerini keşfetmelerini sağlamak; yaratıcı düşünme teknikleri ve tasarım süreci hakkında bilgi edinerek fikir, metin ve görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yaratıcılık ve düşünme kavramları irdelenir. Yaratıcı düşünme yöntemleri hakkında bilgi verilir. Tasarım süreci, tasarım odaklı düşünme gibi yaratıcı yöntemler incelenecek ve örnek incelemelerle konu pekiştirmesi yapılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR

Notlar

İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Yaratıcı düşünme yöntemlerini sıralar.
ÖÇ03 Tasarım süreci aşamalarını açıklar.
ÖÇ04 Yaratıcı düşünme yöntemlerini ayırt eder.
ÖÇ05 Altı Şapka, beyin fırtınası gibi yöntemleri tasarım sürecinde uygular.
ÖÇ06 Tasarım sürecini yaratıcı düşünme yöntemleri ile analiz eder.
ÖÇ07 Tasarım sürecini, yaratıcı düşünme doğrultusunda yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma - Derse genel bir bakış Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Düşünce nedir, düşünme biçimleri nelerdir Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap
3 Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Yaratıcılığın Temel Boyutları, Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Yaratıcı Düşünme Süreci Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Altı Şapka Düşünme Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Altı Şapka
7 Beyin Fırtınası Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Araştırma, İnceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tasarım süreci yaklaşımları Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Tasarım sürecinde empati aşaması Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Problem kurma, problem tanımlama Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma
12 Bilgi toplama ve yöntemleri Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Yaratıcılık ve buluş Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Çözüm bulma ve test etme Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Uygulama Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, İnceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, İnceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 12:32