Genel Bilgi
Kod | GRS227 |
Ad | Yazılı Anlatım 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak, Akademik dil kullanımının temellerini aktarmak, Akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak, Sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak
Dersin İçeriği
Türk dilinin doğru kullanımı ve yazımı konusunda gelişmişlik sağlamak ve bunu uygulamaya geçirmektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.FatihAlkayış, OmrumIşıkay, HasanOzer,AlpayAslan, MustafaDurmuş, M.FatihKanter, UmitEker, SuerEker, BeyhanKanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman
Notlar
Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.FatihAlkayış, OmrumIşıkay, HasanOzer,AlpayAslan, MustafaDurmuş, M.FatihKanter, UmitEker, SuerEker, BeyhanKanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin eder, |
ÖÇ02 | Bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanır, |
ÖÇ03 | Akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirler, |
ÖÇ04 | Akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini inceler, |
ÖÇ05 | Özgün özet yazma konusunda deneyimli hale gelir ve bu edinimi kalıcı olarak sağlar. |
ÖÇ06 | Anlamı koruyarak tekrar yazar, |
ÖÇ07 | Akademik yazı yazma kurallarını uygular, |
ÖÇ08 | Akademik dilde bir metin yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1. Tutulan notları cümle haline getirmek 2. Cümlelerin yapısını ve anlamını incelemek ve düzeltmek 3. Basit ve karmaşık bileşik cümle yazmak 4. Bağlaçlar kullanarak karmaşık bileşik cümle yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | 1. Paragraf yapısını çözümlemek 2. Bir paragrafta bağıntıyı fark etmek 3. Bağıntı (1): Zamirler ve belirteçler | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Paragraf için giriş ve sonuç cümleleri yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | 1. İlgeç öbeği kullanarak tanım cümleleri yazmak 2. Tanımların yapısı (1): İsim ve ilgeç öbeği | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | 1. Sıfat tümceleri kullanarak tanım cümleleri yazmak 2. Tanımların yapısı (1): İsim ve sıfat tümceleri | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Tanım içeren bir paragraf yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | 1. Çözümleyerek, planlayarak ve tutulan notları kullanarak bir paragraf oluşturmak 2. Bağıntı (2): Zarf kullanarak bir cümlede bağlam oluşturmak ve cümleye bilgi eklemek | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Betimleme paragrafı yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tekrar ve dönüt | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 1. Not tutma yöntemlerini çözümlemek ve kullanmak 2. Özet yazmak için kullanılan kelimeleri ve ifadeleri belirlemek ve kullanmak 3. İsim öbeği (1): anahtar isimleri ve belirteçleri kullanarak düşünceleri özetlemek 4. İsim öbeği (2): Uzun cümleleri anlamı koruyarak tekrar yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Kısa bir akademik metnin özetini yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tekrar ve dönüt 1 | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekrar ve dönüt 2 | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |