GRS226 Dijital Oyun Tasarımı 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS226
Ad Dijital Oyun Tasarımı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders dijital oyun tasarımı ve bu oyunların analizine yönelik pratik ve kuramsal bilgi vermektedir.

Dersin İçeriği

Oyun Tasarımlarında grafik arayüz ve arkaplan çalışmalarının üretilmesi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Oyun Tasarımının Temelleri

Notlar

Oyun Tasarımının Temelleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler problem çözme deneyimi kazanır.
ÖÇ02 Öğrenciler temel programcılık kavramları ve güncel gelişmeler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Öğrenciler oyun türlerini tanımlama ve analiz etme becerisine sahip olur.
ÖÇ04 Öğrenciler analog oyun tasarlama sürecinin işleyişini öğrenir.
ÖÇ05 Öğrenciler analog oyunlar tasarlama becerisini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oyun ve oyun oynamak örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Oyun oynamanın insan gelişimindeki etkileri örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
3 Oyun Markaları ve Çeşitleri örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
4 Oyun Markaları ve İncelemeleri örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
5 Oyunların yapı taşları örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
6 Oyuncu deneyimi örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
7 Proje 1 değerlendirme örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Değerlendirme örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Şans faktörü örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
10 Oyun testleri 1 örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
11 Oyun testleri 2 örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
12 Final Projesi Sunumları 1 tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Final Projesi Sunumları 2 tasarım çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Final Projesi Sunumları 3 tasarım çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Final Final Projesi Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Projesi Sunumları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Projesi Sunumları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:09