GRS228 Yazılı Anlatım 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS228
Ad Yazılı Anlatım 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak, Akademik dil kullanımının temellerini aktarmak, Akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak, Sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak

Dersin İçeriği

Türk dilinin doğru kullanımı ve yazımı

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.Fatih Alkayış, Omrum Işıkay, Hasan Ozer,Alpay Aslan, MustafaDurmuş, M.Fatih Kanter, UmitEker, Suer Eker, Beyhan Kanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman

Notlar

Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.Fatih Alkayış, Omrum Işıkay, Hasan Ozer,Alpay Aslan, MustafaDurmuş, M.Fatih Kanter, UmitEker, Suer Eker, Beyhan Kanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin eder
ÖÇ02 Bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanır
ÖÇ03 Akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirler
ÖÇ04 Akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini inceler
ÖÇ05 Okuduğu metinden özgün özet yazmayı öğrenir ve bu edinimi kalıcı olarak sağlar
ÖÇ06 Anlamı koruyarak tekrar yazar ve bu edinimi kalıcı olarak sağlar
ÖÇ07 Akademik yazı yazma kurallarını öğrenir ve bu edinimi kalıcı olarak uygular
ÖÇ08 Akademik dilde bir metin yazarve bu edinimi kalıcı olarak uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 1. Bir metindeki kaynak kullanımını çözümlemek 2. Kaynaklara atıfta bulunmanın yollarını anlamak ve kullanmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 1. Bir paragrafta kullanmak için kaynakları seçmek ve fikirleri birleştirmek 2. Kaynaklara atıf: Raporlayan fiilleri ve fiil yapılarını kullanmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 1. Makale başlıklarını çözümlemek 2. Giriş bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Tez cümlelerinin yapısını ve anlamını incelemek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Bir metindeki atıf tiplerini belirlemek ve çözümlemek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 1. Bir kaynaktaki fikirleri anlamlarını koruyarak tekrar yazmak 2. Edilgen çatı: Bir cümlenin odağını değiştirmek için düz ve edilgen çatıları kullanmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 1. Planlamak ve doğru bir şekilde atıfta bulunarak bir paragraf yazmak 2. Amaçları ve niyeti ifade etmek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 1. Makale yazımına giriş 2. Sonuç bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Etkili bir sonuç bölümü yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 1. Karşılaştırma makalelerini düzenleme ve planlama 2. Benzerlik ve farklılık ifade eden dili belirlemek 3. Benzerlik ve farklılık: benzerliklerden ve farklılıklardan bahsetmek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tekrar ve dönüt 1 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 1. Bir neden ve sonuç makalesinin yapısını oluşturmak ve planlamak 2. Uygun bir dille neden ve sonuç bağlantılarını ifade etmek 3. Neden ve sonuç ifade ederken kullanılan dil Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Neden ve sonuç makalesi yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Tekrar ve dönüt 2 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tekrar ve dönüt 3 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 10:16