GRA313 İllüstrasyon 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA313
Ad İllüstrasyon 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. Gregory, Danny, An Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. R,Clanton, Little Big Books, Illustrations for Childrens Picture Books, 2012 Bautista, Traci, Doodles Unleashed, Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012

Notlar

Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. Gregory, Danny, An Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. R,Clanton, Little Big Books, Illustrations for Childrens Picture Books, 2012 Bautista, Traci, Doodles Unleashed, Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İllüstrasyonun alanlarını ve tekniklerini genel olarak tanımlar.
ÖÇ02 Dijital illüstrasyon uygulama alanlarını sıralar.
ÖÇ03 Resimleme ve tipografi kullanımı açıklar.
ÖÇ04 Dijital renk yönetimini, palet ve fırça oluşturmayı hatırlar.
ÖÇ05 Dijital illüstrasyon uygulama alanları ve teknikleri doğrultusunda özgün fikirler önerir.
ÖÇ06 Tasarım fikirlerinin eskizlerini oluşturup dijital ortama aktarımını yapar.
ÖÇ07 Dijital tabletle görsel tasarımlar yapar.
ÖÇ08 Dijital fırçalarla tasarımlara efektif biçimler, lekeler ve etkiler uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital İllüstrasyona Giriş dersinin içeriği (Tanımı, önemi, uygulama alanları), önemi, değerlendirme ölçütleri ve haftalık ders konuları hakkında bilgi Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Dijital illüstrasyonda kullanılan programlar ve donanımların tanıtılması Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Proje-1. Maskot Karakter tasarımı eskizleri 1 Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Proje-1. Maskot Karakter tasarımı eskizleri 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Proje-1. Maskot Karakter tasarımı eskizlerinin dijital ortama aktarılarak çizim tableti ile renklendirme alıştırmaları Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Proje-1in sonuçlandırılması ve sunumu Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Proje-2. Farklı stil ve teknik araştırmaları ile portre eskizleri Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Ara Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
9 Proje-2. Farklı stil ve teknik araştırmaları ile portre eskizlerinin dijital ortama aktarılması. Çizim tableti ile renklendirme alıştırmaları 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
10 Proje-2. Farklı stil ve teknik araştırmaları ile portre eskizlerinin dijital ortama aktarılması. Çizim tableti ile renklendirme alıştırmaları 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme
11 Proje-2nin sonuçlandırılması ve sunumu Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Proje-3. Duvar illüstrasyonları hakkında bilgi verme, örnek inceleme. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Proje-3. Duvar illüstrasyonları için eskiz çalışması. (Konu Serbest) Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
14 Proje-3. İllüstrasyonları fonboard ya da duvar yüzeyinde büyük boy uygulama. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
15 Proje-3ün sonuçlandırılması ve sunumu Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 11:39