Genel Bilgi
Kod | GRA311 |
Ad | Reklam Grafiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Reklamcılığın temel kavramlarının tanıtılması, reklamcılıkta disiplin,araştırma ve yaratıcı düşünce ile kampanya planlaması ve uygulaması.
Dersin İçeriği
Reklamın tanımı ve türleri, ürün hizmet tanıtımları ve reklam kampanyaları hakkında bilgi verilmesi, öne çıkan yaratıcı reklam kampanyalarının ve tasarımcılarının tutumlarının incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri , Emre BECER Görsel iletişim ve Grafik tasarım.E. Becer Teknik çizim ve Perspektif H.Kılıçkan,
Notlar
Archive Magazine, Fotoshop Magazin, Grafik tasarım dergileri, Bak dergileri, Grafik Meslekleri birliği dergileri, Etiket dergileri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grup çalışması yapar. |
ÖÇ02 | Bilgi edinme ve araştırma yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ03 | Edindiği bilgileri tasarımlarında uygulamaya dökebilecek diyalektik ilişkiyi kurar. |
ÖÇ04 | Grafik tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak ürün oluşturur. |
ÖÇ05 | Reklamın bir yaratıcı fikir planlama işi olduğunu kavrar. |
ÖÇ06 | Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, stratejiyi görsel ve sözel dile aktarma ve sunma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğine dair bilgi verilmesi | Örnek uygulama incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Reklamcılık ve önemi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Reklam: tanımı, türleri, amacı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Reklam ortamları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Ajans mantığı ile grup oluşturulması. Oluşturulan grupların anlatılan bilgiler doğrultusunda yaratıcı reklam kampanyaları için planlama hazırlıkları. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Grupların kampanya üzerine beyin fırtınası ve araştırmalar yapmaları. Örnek çalışmalar üzerinden yaratıcılık yöntemlerini kullanarak fikir üretmeleri. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Kampanya konuları ile ilgili benzer örneklerin incelenip, anlatılan bilgiler çerçevesinde değerlendirilmesi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Değerlendirme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
9 | Proje 1. Kampanyalarına yönelik seçilen ürün bazında eskiz çalışmaları. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Proje 1. Kampanyalarına yönelik seçilen ürün bazında eskiz çalışmalarına devam. | Tasarım çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Proje 1. Seçilen eskizlerin uygulanması. | Tasarım çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Proje 1. Seçilen eskizlerin uygulanmasına devam. | Tasarım çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Proje 2. Bir başka tanıtım ürünü için araştırma ve fikir eskizleri | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Proje 2. Seçilen eskizlerin uygulanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Proje 2. Seçilen eskizlerin uygulanmasına devam. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |