Genel Bilgi
Kod | GSS301 |
Ad | Genel Müzik Bilgileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müziğin genel özellikleri ele alınarak; bu sanatın yapısı, türleri, aşamaları, nota bilgileri, dönemlerin stil ve özelliklerinin öğretilmesi, öğrencide müzik genel kültürünün oluşturulması.
Dersin İçeriği
Genel tarihsel aşamalarda sanatın bir kolu olan müziğin, diğer sanat dalları ile etkileşimi ve gelişimi. Nota, aralık kavramları, dünyada ortak kullanılan belli başlı müzik terimleri, müzik formlarına genel bir bakış, opera, senfoni, koro, konçerto ve dizi kavramlarının analiz edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yıldırım, S., Akkuş, B., Tanrıkorur, C. (1989). ''Müzik 1-2-3'', T.T.K. Basımevi, M.E.B.Y.: 985, Ankara.
Notlar
Yıldırım, S., Akkuş, B., Tanrıkorur, C. (1989). ''Müzik 1-2-3'', T.T.K. Basımevi, M.E.B.Y.: 985, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müzik terminolojisini, nota sistemini ve temel müzik kurallarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Müzikal ifade ve teknikleri kullanarak aktif müzik yapma becerisi geliştirir. |
ÖÇ03 | Çalgı çalma sürecinde temel teknikleri uygular ve müzikal farkındalığını geliştirir. |
ÖÇ04 | Müzik eserlerini analiz ederek, dönemsel ve stilistik özelliklerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Müzik alanında eleştirel düşünme becerisi geliştirir ve yorum yapar. |
ÖÇ06 | Müzik bilgisini ve analiz becerilerini sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
ÖÇ07 | Farklı müzik türleri ve formlarını tanımlayarak, müzik yapılarının temel unsurlarını karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Müzik tarihinin farklı dönemlerini, diğer sanat dallarıyla olan ilişkileri bağlamında analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında bilgi. | Dersin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Porte, nota, sol, la, fa notaları. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mi, re, do sesleri. Aralık alıştırmaları. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Si, do sesleri ''Dostluk''. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hız Terimleri ( allegro, moderato) ''Hanım Kız''. | Notaların tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gürlük Terimleri (cresch, chendo) ''Turnalar''. | Gürlük terimlerinin işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Aksak Ritimler (7/8, 9/8) ''Ağasar Dereleri''. | Aksak Ritimlerin işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çokseslilik ''Rüzgar''. | Çoksesliliğe giriş. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ses, Çalgı Müziği; Orkestra, Koro. | Ses ve çalgı müziğinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Barok, Klasik dönem ''Vivaldi, Mozart''. | Barok ve Klasik dönem özelliklerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Romantik, Çağdaş dönem ''Schubert, Saygun''. | Romantik, Çağdaş dönem özelliklerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Müzikal Dinamikler, Entonasyon ''Kış''. | Müzikal Dinamikler ve Entonasyon hakkında bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Çağdaş Türk Müziği, Ahmet Adnan Saygun Eserleleri. | Çağdaş Türk Müziği. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Türler: Opera ,Caz, Pop, Rock, Arabesk, Türk Sanat Müziği, Halk Müziği. | Müzik türlerinin özelliklerinin tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |