GRS329 Etkileşimli Grafik Tasarım

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS329
Ad Etkileşimli Grafik Tasarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında öğrenciler etkileşimli tasarımın teorik ve uygulamalı yapısını öğrenir ve projeler aracılığıyla deneyimler. Öğrenciler, kodlama ve güncel uygulamalar ile etkileşimin yaratıcı kullanımlarını keşfeder ve uygularlar.

Dersin İçeriği

Ders çerçevesinde tasarım odaklı düşünme, kullanıcı deneyimi tasarımı, arayüz tasarımı, grafik elemanları, doku, hareket ve animasyon kavramları irdelenir, örnekler tartışılır. Öğrenciler stüdyo temelli uygulamalar ile öğrenciler etkileşimli ve yaratıcı ürünler ortaya koyarlar.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, Christopher Noessel About Face The Essentials of Interaction Design Chauncey Wilson Auth. User Interface Inspection Methods. A User-Centered Design Method Rex Hartson, Pardha Pyla The UX Book Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience

Notlar

Everett N McKay UI is Communication How to Design Intuitive, User Centered Interfaces by Focusing on Effective Communication


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etkileşimli içeriğin temel bileşenlerini tanımlar ve analiz eder.
ÖÇ02 Tasarım odaklı düşünme, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı arasındaki ilişkileri analiz eder.
ÖÇ03 Etkileşimli tasarım prensiplerini tanımlar ve uygular.
ÖÇ04 Kullanıcı deneyimini gözeterek etkileşimli tasarım ürünleri oluşturur.
ÖÇ05 Kodlama bilgilerini güncel ve yaratıcı etkileşimli projelerde uygular.
ÖÇ06 Deneyim tasarımının temel kavramlarını açıklar ve analiz eder.
ÖÇ07 Kullanıcı deneyimi tasarımı ve grafik tasarım arasındaki etkileşimi analiz eder.
ÖÇ08 Etkileşimli grafik tasarım projelerinde kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurarak etkili bilgi mimarisi oluşturur ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Deneyim ve Deneyim Tasarımı Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
3 Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Temellerine Giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Kullanılabilirlik Temelleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Kullanıcı Odaklı Tasarım Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Bilgi Mimarisi Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Etkileşim Tasarım Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Kullanıcı Araştırmaları ve Kullanıcı Testleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Erişebilirlik Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
11 Tasarım odaklı düşünme Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Kullanıcı Deneyimini Etkileyen Bilimsel İlkeler Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Figma veya Adobe Xd yazılımları ile arayüz tasarımına giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Wireframe Tasarımı Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Prototipleme Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 01:07