Genel Bilgi
Kod | GRS331 |
Ad | Duygusal Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Duygusal Tasarım yaklaşımının grafik tasarım sürecindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgi edinmesi; duygusal çekicilikler, grafik tasarım ilke ve elemanlarının duygusal etkilerini tasarım sürecinde kullanabilmesidir.
Dersin İçeriği
Tasarım kavramı ve yeni tasarım yaklaşımları incelenir. Duygusal Tasarım yaklaşımı, duygu ve algı kavramları irdelenir. Duygusal çekicilikler, grafik tasarım ilke ve elemanlarının duygusal etkilerinin tasarım sürecindeki yeri ve önemi hakkında bilgi verilir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Gündelik Şeylerin Tasarımı, Don NORMAN Grafik Tasarım Temelleri, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Görsel Algı, Arıkan, A. Reklam Çekicilikleri- Cinsellik, Korku, Mizah, Elden, M. ve Bakır, U.
Notlar
Gündelik Şeylerin Tasarımı, Don NORMAN Grafik Tasarım Temelleri, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım, Ambrose, G. and Harris, P. Grafik Tasarımda Görsel Algı, Arıkan, A. Reklam Çekicilikleri- Cinsellik, Korku, Mizah, Elden, M. ve Bakır, U.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel tasarım yaklaşımlarını hatırlar. |
ÖÇ02 | Duygusal Tasarım yaklaşımını açıklar. |
ÖÇ03 | Duygusal çekicilikleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Grafik Tasarım temel ilke ve elemanlarının duygusal etkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | Duygusal etkilerin tasarım sürecindeki rolünü ayırt eder. |
ÖÇ06 | Tasarım ilke ve elemanlarının duygusal etkisini örnek görseller üzerinde inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım kavramı ve tasarım yaklaşımları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kullanıcı Merkezli Tasarım Yaklaşımları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Duygusal Tasarım ve Yaklaşımları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Duygu ve Algı kavramları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Duygusal çekicilik türleri; korku, coşku, gurur, öfke çekicilikleri | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Duygusal çekicilik türleri; hüzün, mizah, cinsel çekicilikleri | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Grafik Tasarım ve Duygusal Tasarım | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Örnek İnceleme, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Grafik tasarım elemanları; nokta, çizgi, ton/değer, doku renk elemanları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Grafik tasarım elemanları; şekil/biçim, yön, ses, görüntü elemanları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Grafik tasarım elemanları; simge/sembol, tipografi elemanları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Grafik tasarım ilkeleri; vurgu, ritim, denge ilkeleri | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Grafik tasarım ilkeleri; hiyerarşi, devamlılık, ölçü, oran-orantı ilkeleri | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Grafik tasarım ilkeleri; bütünlük, boşluk, zıtlık, grid ilkeleri | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Örnek İnceleme, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Örnek İnceleme, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |