Genel Bilgi
Kod | GRS336 |
Ad | Etkileşimli Grafik Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrenciler etkileşimli tasarımın teorik ve uygulamalı yapısını öğrenir ve projeler aracılığıyla deneyimler. Öğrenciler, kodlama ve güncel uygulamalar ile etkileşimin yaratıcı kullanımlarını keşfeder ve uygularlar.
Dersin İçeriği
Ders çerçevesinde tasarım odaklı düşünme, kullanıcı deneyimi tasarımı, arayüz tasarımı, grafik elemanları, doku, hareket ve animasyon kavramları irdelenir, örnekler tartışılır. Öğrenciler stüdyo temelli uygulamalar ile öğrenciler etkileşimli ve yaratıcı ürünler ortaya koyarlar.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, Christopher Noessel About Face The Essentials of Interaction Design Chauncey Wilson Auth. User Interface Inspection Methods. A User-Centered Design Method Rex Hartson, Pardha Pyla The UX Book Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience Everett N McKay UI is Communication How to Design Intuitive, User Centered Interfaces by Focusing on Effective Communication
Notlar
Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, Christopher Noessel About Face The Essentials of Interaction Design Chauncey Wilson Auth. User Interface Inspection Methods. A User-Centered Design Method Rex Hartson, Pardha Pyla The UX Book Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience Everett N McKay UI is Communication How to Design Intuitive, User Centered Interfaces by Focusing on Effective Communication
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etkileşimli içeriğin temel bileşenlerini tanımlar ve analiz eder. |
ÖÇ02 | Tasarım odaklı düşünme, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımı arasındaki ilişkileri analiz eder. |
ÖÇ03 | Etkileşimli tasarım prensiplerini tanımlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Kullanıcı deneyimini gözeterek etkileşimli tasarım ürünleri oluşturur. |
ÖÇ05 | Kodlama bilgilerini güncel ve yaratıcı etkileşimli projelerde uygular. |
ÖÇ06 | Deneyim tasarımının temel kavramlarını açıklar ve analiz eder. |
ÖÇ07 | Kullanıcı deneyimi tasarımı ve grafik tasarım arasındaki etkileşimi analiz eder. |
ÖÇ08 | Etkileşimli grafik tasarım projelerinde kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurarak etkili bilgi mimarisi oluşturur ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dönem projesi üzerine tartışılması | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Kullanıcı Araştırmaları | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Projenin bilgi mimarisinin oluşturulması | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Projenin wireframe çalışması | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Web arayüz tasarımı 1 | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Web Arayüz tasarım çalışmaları 2 | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Mobil Arayüz Tasarımı | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Mobil Arayüz Tasarımı devamı | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Akıllı Tv Arayüz Tasarımı | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Akıllı Tv Arayüz Tasarımı devamı | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tasarım sisteminin oluşturularak projenin yazılım aşamasına hazır hale getirilmesi | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tasarım sisteminin sonuçlandırılması | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje sunumunun hazırlanması | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |