GRS425 Sanat Eserleri İnceleme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS425
Ad Sanat Eserleri İnceleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanatın çok yönlü anlamlandırılmasının bir kolunu oluşturan sanat eleştirisinin çeşitlerini kavratarak bireye sanatsal eleştiri bakışı kazandırmak

Dersin İçeriği

Eleştiri ve sanat eleştirisi üzerine, eleştirinin işlevleri, tarihsel süreç içerisinde eleştiri biçimleri; Saltçı Eleştiri, Sosyolojik Eleştiri, Marksist Eleştiri, Psikanalist Eleştiri, Post Modern Eleştiri, feminist Eleştiri. Eleştiri yazılarından örnekler.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Enis BATUR Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997 Terry BARRETT, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2012. N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1980. Berna MORAN, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991. Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008. Donald KUSPIT, Sanatın Sonu, Metis Yayınları, İstanbul, 2006

Notlar

Enis BATUR Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997 Terry BARRETT, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2012. N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1980. Berna MORAN, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991. Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008. Donald KUSPIT, Sanatın Sonu, Metis Yayınları, İstanbul, 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı düşünce biçimlerinin sanata farklı eleştirel bakış geliştirdiğini açıklar.
ÖÇ02 Sanat nesnesinin yapısal analizini yapar.
ÖÇ03 Sanatı bütünsel anlamda açıklar.
ÖÇ04 Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri konularını tanımlar.
ÖÇ05 Sanatsal eleştiri biçiminin gerekliliğini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Eleştiri ve sanat eleştirisi üzerine Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eleştirinin sanat yapıtı, sanatçı ve sanat alımlayıcısı açısından işlevleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eleştirinin kuramsal düzeyde Batı dünyasında gelişmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Saltçı eleştiri kuramı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dış dünyaya ve topluma dönük eleştiri (Tarihsel ve Sosyolojik eleştiri) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Devam: Dış dünyaya ve topluma dönük eleştiri (Marksist eleştiri) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanatçıya dönük eleştiri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Psikanalist eleştiiri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sanat yapıtına dönük eleştiri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sanat alımlayıcısına dönük eleştiri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Feminist eleştiri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Eleştiri yazılarından örnekler ve değerlendirme 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Eleştiri yazılarından örnekler ve değerlendirme 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.02.2025 01:54