GRA413 Grafik Tasarım Alan Çalışmaları 1

7 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA413
Ad Grafik Tasarım Alan Çalışmaları 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. METİN AYGÜN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul -Baer, K. (2008) Information Design Workbook, Massauchussets: Rockport Publishers. -Schuller, G. (2007)

Notlar

Schuller, G. (2007) Information Design=Complexity+Interdisciplinarity+Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarım sorunlarını analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ02 Grafik tasarım alanında araştırma yöntemlerini açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Grafik tasarım alanında alternatif proje önerileri oluşturur ve değerlendirir.
ÖÇ04 Tasarım estetiğini analiz eder ve görsel dengeye uygun kararlar alır.
ÖÇ05 Özgün ve işlevsel grafik tasarım projeleri üretir.
ÖÇ06 Grafik tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini tanımlar ve uygular.
ÖÇ07 Grafik tasarımın en az bir uygulama alanında uzmanlaşarak proje geliştirir.
ÖÇ08 Grafik tasarım projelerinde hedef kitle analizini yaparak stratejik iletişim çözümleri geliştirir.
ÖÇ09 Görsel hikaye anlatımı tekniklerini kullanarak güçlü konseptler geliştirir ve sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma yöntemleri konusunda bilgilendirme. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
2 Araştırma önerileri geliştirme. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap
3 Bir grafik tasarım sorunu belirleme. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap
4 Bu grafik tasarım sorununun çözümü için öneriler geliştirme, olası grafik ürünler hakkında fikir eskizleri oluşturma. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
5 1. proje: Seçenekler arasından uygulanacak öneriyi seçme ve tasarım çalışmaları gerçekleştirme. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Değerlendirme: 1.Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yeni bir iletişim problemi belirleme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
10 Sorunun çözümüne yönelik araştırmalar yapma, verileri derleme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Bu iletişim probleminin çözümüne yönelik öneriler geliştirme, olası grafik ürünler hakkında fikir eskizleri oluşturma. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
12 2. Proje: Seçenekler arasından uygulanacak öneriyi seçme ve tasarım çalışmaları gerçekleştirme. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 2. Proje: Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 2. Proje: Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 166
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,64
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 02:06