Genel Bilgi
Kod | GRA413 |
Ad | Grafik Tasarım Alan Çalışmaları 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. METİN AYGÜN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul -Baer, K. (2008) Information Design Workbook, Massauchussets: Rockport Publishers. -Schuller, G. (2007)
Notlar
Schuller, G. (2007) Information Design=Complexity+Interdisciplinarity+Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım sorunlarını analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ02 | Grafik tasarım alanında araştırma yöntemlerini açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Grafik tasarım alanında alternatif proje önerileri oluşturur ve değerlendirir. |
ÖÇ04 | Tasarım estetiğini analiz eder ve görsel dengeye uygun kararlar alır. |
ÖÇ05 | Özgün ve işlevsel grafik tasarım projeleri üretir. |
ÖÇ06 | Grafik tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
ÖÇ07 | Grafik tasarımın en az bir uygulama alanında uzmanlaşarak proje geliştirir. |
ÖÇ08 | Grafik tasarım projelerinde hedef kitle analizini yaparak stratejik iletişim çözümleri geliştirir. |
ÖÇ09 | Görsel hikaye anlatımı tekniklerini kullanarak güçlü konseptler geliştirir ve sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgilendirme. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
2 | Araştırma önerileri geliştirme. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap |
3 | Bir grafik tasarım sorunu belirleme. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap |
4 | Bu grafik tasarım sorununun çözümü için öneriler geliştirme, olası grafik ürünler hakkında fikir eskizleri oluşturma. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
5 | 1. proje: Seçenekler arasından uygulanacak öneriyi seçme ve tasarım çalışmaları gerçekleştirme. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Değerlendirme: 1.Proje Teslimi | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yeni bir iletişim problemi belirleme | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
10 | Sorunun çözümüne yönelik araştırmalar yapma, verileri derleme | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Bu iletişim probleminin çözümüne yönelik öneriler geliştirme, olası grafik ürünler hakkında fikir eskizleri oluşturma. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
12 | 2. Proje: Seçenekler arasından uygulanacak öneriyi seçme ve tasarım çalışmaları gerçekleştirme. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | 2. Proje: Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | 2. Proje: Çalışmaların dijital ortamda uygulanması 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık | Sunum Hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,64 | ||
AKTS | 7 AKTS |