FDB1737 Türkiye'de Sosyal Teoride Din

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1737
Ad Türkiye'de Sosyal Teoride Din
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı din sosyolojisi öğrencilerine ele aldıkları konuları sosyal teori bağlamında değerlendirme imkanı vermektir.

Dersin İçeriği

Bu derste sosyal teori üzerine temel perspektifler üzerinde durulacaktır. Bu derste, insan toplumu için açıklamalar sağlayan bir fikirler bütünü olarak Türkiye örneğinde sosyal teoride din incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Cevat Özyurt - İbrahim MAZMAN (Ed.)(2015). Sosyal Teoride Din, Ankara, Hece Yayınları. 2. Cevat Özyurt ; Ejder Okumuş (Ed.) (2017). Türkiye’de Sosyal Teoride Din, Ankara, Hece Yayınları.

Notlar

3. Stephen P. Turner (Ed.) (2020). Sosyal Teori ve Sosyoloji Klasikler ve Ötesi (çev. Nurullah Ardıç vd.) İstanbul, Küre Yayınları. 4. Ruth Wallace-Alison Wolf (2004). Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Klasik Geleneğin Genelleştirilmesi, çev. S Elbuz, R. Ayaz, İzmir, Punto Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal teorinin konusunu, alanını, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır.
ÖÇ02 Sosyal teorinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Sosyal teorinin gelişim sürecini kavrar.
ÖÇ04 Öğrenciler, sosyal teori ve din sosyolojisinin temel sorunlarını gerektiği şekilde kavrama ve bu sorunları sosyolojik açılardan irdeleyebilme ve gerekli kaynakları tanıma ve anlama yeteneği kazanır.
ÖÇ05 Konuyla ilgili metinleri analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öncü Fikirler, Öncü İsimler: Türkiye’de Din Sosyolojisi Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gökalp İdeolojisinde Sosyo-Kültürel Unsur Olarak İslam Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Said Halim Paşa Düşüncesinde Din Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Din ve Toplum Görüşü Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hilmi Ziya Ülken’de Din ve Toplum Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sabri Ülgener’de Din ve İktisat Ahlakı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Nurettin Topçu’nun Din Kuramı ve İslam Yorumu Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Önceki konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Erol Güngör’de Din, Toplum ve İslam Görüşü Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Amiran Kurtkan’ın Din Anlayışı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Baykan Sezer’in Din Anlayışı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Şerif Mardin’in Din Sosyolojisi Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Teoman Duralı’nın Düşüncesinde Din-Bilim-Felsefe Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Nilüfer Göle’nin Din ve Toplum Anlayışı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye’de Din Sosyolojisinin Geleceğine Yönelik Perspektifler Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 9 10 90
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 01:15