Genel Bilgi
Kod | GRS428 |
Ad | Sanat Eserleri İnceleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çağdaş sanat akımları çerçevesinde örnek sanatçılar, proje dahilinde verilerek bireye sanat tarihi, estetik, sanat felsefesi alanlarında araştırma yapmasını ve seçilen sanatçının sanatsal tutumunu eleştiri boyutunda sunmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Kavramsal Sanat, Yeni Gerçekçilik, Feminist Sanat, Body Art, Performance Art, Sibernetik ve Video Sanatı akımlarını temsil eden sanatçılardan örnek yapıt incelemeleri
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Enis BATUR Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997 Terry BARRETT, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2012. N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1980. Berna MORAN, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991. Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008. Donald KUSPIT, Sanatın Sonu, Metis Yayınları, İstanbul, 2006
Notlar
Enis BATUR Modernizmin Serüveni, Y.K.Y, İstanbul, 1997 Terry BARRETT, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2012. N. LYNTON, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1980. Berna MORAN, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991. Nancy ATAKAN, Sanatta Alternatif Arayışlar, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008. Donald KUSPIT, Sanatın Sonu, Metis Yayınları, İstanbul, 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat tarihi, sanat etiği ve bilimini tanımlar. |
ÖÇ02 | Sanat alanında araştırma yöntemleri, proje sunumu (görsel, yazılı, sözlü) konularını hazırlar. |
ÖÇ03 | Sanatın çok boyutlu anlamlandırılmasını ayırt eder. |
ÖÇ04 | Sanatsal eleştiri hakkında açıklama yapar. |
ÖÇ05 | Estetik ve sanat kültürünü tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, kapsamı, proje çalışmalatı için kaynak tanıtımı ve ön hazırlıklar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çağdaş sanat ortamına genel bir bakış | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çağdaş sanat akımlarında anti-sanat, anti-estetik tartışmaları ve Dada hareketinin etkileri | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Kavramsal Sanata Joseph Kosuth çerçevesinden bakmak | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Kavramsal Sanatın öteki boyutları: Joseph Beuys | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Yves Klein ve sanatta Yeni Gerçekçilik | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Sanatta feminist arayışlar: Barbara Kruger | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara sınav | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanatta bedenin kullanımı: Body Art; Gina Pane | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Performance Art: Hermann Nitsch | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Sibernetik ve Video Sanatı: Naum Jean Paik | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Kadın bedeninin sunumunda farklı arayışlar: Kiki Smith | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Sanatta doğanın ve yapıların paketlenmesi: Christo | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Sunumların genel olarak değerlendirilmesi 1 | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sunumların genel olarak değerlendirilmesi 2 | Kaynak okuma, slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |