GRS410 İllüstrasyon 5

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS410
Ad İllüstrasyon 5
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye illüstrasyonun animasyon ve film endüstrisinde nasıl yer aldığı konuları üzerinde durulur. Matte painting, karakter tasarımı, konsept tasarımı ile ilgili projeler verilir. Amaç illüstrasyonun canlandırma dünyasında hangi şekillerde kullanıldığı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Dijital yöntemler kullanılır.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Alana yönelik özel illüstrasyon çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Dylan Cole, d´artiste Matte Painting: Digital Artists Master Class, 2005. - Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. - Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. - Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. - R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children´s Picture Books, 2012

Notlar

- Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İllüstrasyon ve canlandırma alanlarını tanımlar.
ÖÇ02 Boyama, karakter tasarımı, konsept tasarımı yapar.
ÖÇ03 Dijital teknikleri yetkin bir biçimde kullanır.
ÖÇ04 İllüstrasyonun spesifik alanları ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ05 Karakter tasarımları yapar.
ÖÇ06 Arkaplan ve mekan tasarımları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Illüstrasyon ve canlandırma alanları ile ilgili anlatım ve malzeme bilgisi verilmesi. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Matte Painting projesi için çalışmalara başlanması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Eskizlerin değerlendirilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Eskizlerin değerlendirilmesine devam. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 İllüstrasyon çalışmasına geçiş Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Orijinal çalışmayı yürütme süreci Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Orijinal çalışmayı yürütme sürecine devam Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Karakter tasarımı için çalışmalara başlanması Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Öğrencilerin topladığı örneklerin incelenmesi ve eskizler. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Tasarım çalışmaları Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Tasarım çalışmalarına devam edilir. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Çalışmaların dijital ortamda uygulanmasına devam. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 11:52