Genel Bilgi
Kod | GRA410 |
Ad | Sergileme Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgilendirme Tasarımı ve Grafik Tasarımın öğretisiyle birlikte Sergileme Tasarımı Üzerine Çalışmalar yapmak. Verilere dayalı senaryolar yazmak ve bu senaryoyu yaratıcılık, özgünlük ve okunurluk düzleminde görselleştirmek.
Dersin İçeriği
İletişim tasarımında kullanılabilecek senaryolar oluşturulması; Senaryoların sergilenebilir içeriğe dönüştürülmesi; Ortaya çıkan içeriğin tasarım kurgusuyla yönetilmesi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah
Notlar
What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sergileme tasarım sürecinin aşamalarını tanımlar ve uygular |
ÖÇ02 | Hedef kitle ve tüketici profillerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Sergileme tasarımı ile ürün ve marka kimliği arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
ÖÇ04 | İşlevsel ve yenilikçi sergileme ürünleri tasarlar ve uygular. |
ÖÇ05 | Sergileme tasarımı sürecinde yaratıcı düşünceyi kullanarak özgün çözümler üretir. |
ÖÇ06 | Sergileme tasarımında kullanılan malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini tanımlar ve uygular |
ÖÇ07 | Sergileme tasarımı sürecinde takım çalışmasını etkin bir şekilde uygular. |
ÖÇ08 | Belirli bir konsept doğrultusunda sınırlamalar içinde tasarım çözümleri üretir. |
ÖÇ09 | Görsel iletişim stratejileri geliştirir ve bu stratejilere uygun tasarımlar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Senaryo Temelli Tasarım | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sergileme Tasarımına Giriş Müzeler, Sergilemeler | Örnek Uygulama İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Proje 01: Kısa Süreli Sergileme Tasarımı ve Konu Seçimi, Bilgi Toplama ve Derleme | Örnek Uygulama İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Proje 01-İçerik Görselleştirme Eskizleri | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Proje 01-Sunuş Uyarlamaları ve Kritik 1 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Proje 01-Sunuş Uyarlamaları ve Kritik 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Proje 01-Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme: 1.Proje Teslimi | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Proje 02: Kalıcı Sergileme Tasarımı ve Konu Seçimi, Bilgi Toplama ve Derleme | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Proje 02-Bilgi Toplama ve Derleme | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Proje 02-Senaryo İçeriği oluşturma ve Arayüz Senkronizasyonu | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje 02-Eskizlemeler ve Görsellerin İnşası | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Proje 02-Mekan Üzerinde Yerleşim ve Arayüz Çalışması 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje 02-Mekan Üzerinde Yerleşim ve Arayüz Çalışması 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |