GRA410 Sergileme Tasarımı

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA410
Ad Sergileme Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgilendirme Tasarımı ve Grafik Tasarımın öğretisiyle birlikte Sergileme Tasarımı Üzerine Çalışmalar yapmak. Verilere dayalı senaryolar yazmak ve bu senaryoyu yaratıcılık, özgünlük ve okunurluk düzleminde görselleştirmek.

Dersin İçeriği

İletişim tasarımında kullanılabilecek senaryolar oluşturulması; Senaryoların sergilenebilir içeriğe dönüştürülmesi; Ortaya çıkan içeriğin tasarım kurgusuyla yönetilmesi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah

Notlar

What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sergileme tasarım sürecinin aşamalarını tanımlar ve uygular
ÖÇ02 Hedef kitle ve tüketici profillerini analiz eder.
ÖÇ03 Sergileme tasarımı ile ürün ve marka kimliği arasındaki ilişkiyi analiz eder.
ÖÇ04 İşlevsel ve yenilikçi sergileme ürünleri tasarlar ve uygular.
ÖÇ05 Sergileme tasarımı sürecinde yaratıcı düşünceyi kullanarak özgün çözümler üretir.
ÖÇ06 Sergileme tasarımında kullanılan malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini tanımlar ve uygular
ÖÇ07 Sergileme tasarımı sürecinde takım çalışmasını etkin bir şekilde uygular.
ÖÇ08 Belirli bir konsept doğrultusunda sınırlamalar içinde tasarım çözümleri üretir.
ÖÇ09 Görsel iletişim stratejileri geliştirir ve bu stratejilere uygun tasarımlar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Senaryo Temelli Tasarım Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sergileme Tasarımına Giriş Müzeler, Sergilemeler Örnek Uygulama İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Proje 01: Kısa Süreli Sergileme Tasarımı ve Konu Seçimi, Bilgi Toplama ve Derleme Örnek Uygulama İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Proje 01-İçerik Görselleştirme Eskizleri Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Proje 01-Sunuş Uyarlamaları ve Kritik 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje 01-Sunuş Uyarlamaları ve Kritik 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje 01-Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme: 1.Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Proje 02: Kalıcı Sergileme Tasarımı ve Konu Seçimi, Bilgi Toplama ve Derleme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Proje 02-Bilgi Toplama ve Derleme Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Proje 02-Senaryo İçeriği oluşturma ve Arayüz Senkronizasyonu Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Proje 02-Eskizlemeler ve Görsellerin İnşası Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Proje 02-Mekan Üzerinde Yerleşim ve Arayüz Çalışması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje 02-Mekan Üzerinde Yerleşim ve Arayüz Çalışması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 01:40