GRS436 NFT ve Dijital Sanat Borsası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS436
Ad NFT ve Dijital Sanat Borsası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bir eserin dijital ortamda üretilmesi sonrasında değerinin belirlenmesi hususunda ortaya çıkan dijital parametrelerin etkin kullanılması.

Dersin İçeriği

NFT eserin dijital ortamda üretilmesi, değerini belirleyen sanatçının marka değerinin oluşturan unsurların planlanması, koleksiyonerler, sanat galerileri ve alıcı arasındaki ilişkilerin etkinliği konusunda proje oluşturularak dersi alan öğrencilerin eserlerini pazarlama olanakları analiz ettirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.

Notlar

The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 NFT eserin üretim aşamalarını inceler.
ÖÇ02 NFT eserin pazarlama süreçlerini sıralar.
ÖÇ03 Tüm bu aşamalar içerisinde sanatçının, koleksiyonerin, sanat galerilerinin ve alıcının yerini ve aşamalarını belirler ve sıralar.
ÖÇ04 Sanat piyasasında bir sanat eserinin ederinin nasıl belirlendiğini açıklar.
ÖÇ05 Dijital Sanat piyasasında bir pazar araştırması yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 NFT nedir... Sanat Borsası nedir... Anlatım, Gösterim, Beyin Fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dijital Sanat Borsasına Giriş ve Özgünlük kavramı Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dijital sanat eserinin parametreleri Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; SANATÇININ MARKA DEĞERİ Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; KOLEKSİYONERLER Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; DİJİTAL SANAT GALERİLERİ Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 NFT nasıl meydana getirilir ve içerik üretimi konusunda dikkat edilmesi gereken unsurlar Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 1 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 2 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 3 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
12 NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 1 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 2 Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci sunumları - I Sunum, Proje Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Öğrenci sunumları - II Sunum, Proje Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı Yıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı Yıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 11:23