Genel Bilgi
Kod | GRS436 |
Ad | NFT ve Dijital Sanat Borsası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir eserin dijital ortamda üretilmesi sonrasında değerinin belirlenmesi hususunda ortaya çıkan dijital parametrelerin etkin kullanılması.
Dersin İçeriği
NFT eserin dijital ortamda üretilmesi, değerini belirleyen sanatçının marka değerinin oluşturan unsurların planlanması, koleksiyonerler, sanat galerileri ve alıcı arasındaki ilişkilerin etkinliği konusunda proje oluşturularak dersi alan öğrencilerin eserlerini pazarlama olanakları analiz ettirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.
Notlar
The Art Market BOOK, Edited by Thierry Ehrmann, Artprice, 2022. The NFT Handbook, Matt Fortnow and Quarrison Therry, 2021, Wiley England. Net and Art Collectibles for Beginners, Chris Collins, Publishing Forte, 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | NFT eserin üretim aşamalarını inceler. |
ÖÇ02 | NFT eserin pazarlama süreçlerini sıralar. |
ÖÇ03 | Tüm bu aşamalar içerisinde sanatçının, koleksiyonerin, sanat galerilerinin ve alıcının yerini ve aşamalarını belirler ve sıralar. |
ÖÇ04 | Sanat piyasasında bir sanat eserinin ederinin nasıl belirlendiğini açıklar. |
ÖÇ05 | Dijital Sanat piyasasında bir pazar araştırması yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | NFT nedir... Sanat Borsası nedir... | Anlatım, Gösterim, Beyin Fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dijital Sanat Borsasına Giriş ve Özgünlük kavramı | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dijital sanat eserinin parametreleri | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; SANATÇININ MARKA DEĞERİ | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; KOLEKSİYONERLER | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dijital sanat eserinin değerini belirleyen unsurlar; DİJİTAL SANAT GALERİLERİ | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | NFT nasıl meydana getirilir ve içerik üretimi konusunda dikkat edilmesi gereken unsurlar | Anlatım,Gösterim, Beyin fırtınası, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 1 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 2 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | NFT yi etkin kullanan sanatçıların eserleri üzerinden vaka analizleri 3 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
12 | NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 1 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | NFT projelerinin gerçek bir uygulama aracılığı ile ederinin belirlenmesi ve satışa sunulması ve NFT portfolyo oluşturulması 2 | Gösterip Yaptırma, Alıştırma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğrenci sunumları - I | Sunum, Proje | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrenci sunumları - II | Sunum, Proje | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı Yıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı Yıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |