FDB1745 Klasik Mantık ve Tarihsel Süreci I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1745
Ad Klasik Mantık ve Tarihsel Süreci I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Nilüfer ÖZTÜRK KOCABIYIK
Dersin Öğretim Elemanı Nilüfer ÖZTÜRK KOCABIYIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel amaç; klasik mantığın mahiyetinin ne olduğu ve onun tarihsel süreçteki gelişiminin nasıl olduğunu bilerek mantık ilminin gelişim seyrine dair bilgileri elde etmektir.

Dersin İçeriği

Mantık ilminin temel kavramları, mantık ilminin tarihsel süreçteki gelişimi ve değişimi ile bu ilmin İslam düşünce geleneğindeki konumunun belirlenmesidir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Rescher, N. (2018). İslam Mantık Tarihi (Çev. Ahmet Kayacık). İstanbul: Litera Yayıncılık. Öner, N. (2021). Klasik Mantık. İstanbul: Divan Kitap.

Notlar

Street, T. (2013). İslam Mantık Tarihi (Çev. Harun Kuşlu). İstanbul: Klasik Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Mantık ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 2. Mantığın gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 3. Mantığın araştırma süreci içindeki yeri ve önemini kavrar.
ÖÇ04 4. Klasik Mantık ve diğer mantık türleri arasındaki farklılıkları kavrar.
ÖÇ05 5. Belirlenen yöntemler ile gerekli analizleri yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Klasik mantıkla ilgili giriş mahiyetinde bilgiler ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Aristoteles Öncesi Hazırlık Dönemi I ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Aristoteles Öncesi Hazırlık Dönemi II ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Aristoteles Dönemi Mantık I ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aristoteles Dönemi Mantık II ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Aristoteles'ten Sonraki Dönem I ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Aristoteles'ten Sonraki Dönem II ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İslam Mantık Tarihine Giriş ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Arap Mantığı İle Kastedilen Nedir? ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Alet ve İlim Arasında Mantığın Anlamı ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Aristoteles'in Organon'u ve Arapça Organon ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Mantık Konularının İkili Taksimi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 01:15