FDB1744 İbn-i Sina Mantığı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1744
Ad İbn-i Sina Mantığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Nilüfer ÖZTÜRK KOCABIYIK


Dersin Amacı / Hedefi

İslam düşünce geleneğinde İbn Sina’nın mantık ilmine yaptığı katkıların belirlenmesidir.

Dersin İçeriği

İbn Sînâ’nın İşârât ve't-Tenbîhât isimli eserinin mantık alanındaki konumu çerçevesinde mantık ilminin konularını irdelemektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

İbn Sina (2005). el-İşarât ve’t-tenbihât (Çev. A. Durusoy, M. Macit & E. Demirli). İstanbul: Litera Yayıncılık.

Notlar

İbn Sina (2013). Mantığa giriş (Çev. Ö. Türker). İstanbul: Litera Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İbn Sina’nın mantık ile ilgili çalışmalarını bilir.
ÖÇ02 İbn Sina’nın el-İşarât ve’t-Tenbihât adlı eseri çerçevesinde mantığın konularını öğrenir.
ÖÇ03 İbn Sina’nın el-İşarât ve’t-Tenbihât adlı eserine yapılan şerhleri öğrenir.
ÖÇ04 el-İşarât ve’t-Tenbihât adlı eserin mantıktaki yeri ve önemini kavrar.
ÖÇ05 el-İşarât ve’t-Tenbihât’ın mantığa katkısını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İbn Sina'nın İşârât ve't-Tenbîhât Adlı Eserinin Tanıtılması ve Müellifin Diğer Çalışmalarıyla İlişkinin Ortaya Konulması ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İşârât ve't-Tenbîhât İsimli Eserin Mantık Konularını Ele Alış Biçiminin İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Mantığın Amacı ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kavram ve Kavrama Dair Aksiyomlar ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kavram Türleri, Kavramlar Arası İlişkiler ve Metafizik İçin Gerekliliği ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Tanım ve Tanıma Dair Aksiyom ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Tanım Türleri ve Metafizik İçin Gerekliliği ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Önerme ve Önermeye Dair Aksiyom ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Önermenin Yapısı, Önerme Türleri ve Önermeler Arası İlişkiler ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Doğrudan Çıkarımlar ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Önermeler ve Önermelere Dair Konuların Metafizik İçin Gerekliliği ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kıyas ve Kıyasa Dair Aksiyom ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kıyasın Yapısı ve Türleri ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Yüklemli Kıyasların Geçerli Şekilleri ve Modları ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 11:47