FDB1744 İbn-i Sina Mantığı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1744
Ad İbn-i Sina Mantığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Nilüfer ÖZTÜRK KOCABIYIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İslam düşünce geleneğinde İbn Sina’nın mantık ilmine yaptığı katkıların belirlenmesidir.

Dersin İçeriği

İbn Sînâ’nın İşârât ve't-Tenbîhât isimli eserinin mantık alanındaki konumu çerçevesinde mantık ilminin konularını irdelemektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

İbn Sina (2005). el-İşarât ve’t-tenbihât (Çev. A. Durusoy, M. Macit & E. Demirli). İstanbul: Litera Yayıncılık.

Notlar

İbn Sina (2013). Mantığa giriş (Çev. Ö. Türker). İstanbul: Litera Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İbn Sina’nın mantık ile ilgili çalışmalarını bilir.
ÖÇ02 İbn Sina’nın el-İşarât ve’t-Tenbihât adlı eseri çerçevesinde mantığın konularını öğrenir.
ÖÇ03 İbn Sina’nın el-İşarât ve’t-Tenbihât adlı eserine yapılan şerhleri öğrenir.
ÖÇ04 el-İşarât ve’t-Tenbihât adlı eserin mantıktaki yeri ve önemini kavrar.
ÖÇ05 el-İşarât ve’t-Tenbihât’ın mantığa katkısını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İbn Sina'nın İşârât ve't-Tenbîhât Adlı Eserinin Tanıtılması ve Müellifin Diğer Çalışmalarıyla İlişkinin Ortaya Konulması ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İşârât ve't-Tenbîhât İsimli Eserin Mantık Konularını Ele Alış Biçiminin İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Mantığın Amacı ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kavram ve Kavrama Dair Aksiyomlar ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kavram Türleri, Kavramlar Arası İlişkiler ve Metafizik İçin Gerekliliği ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Tanım ve Tanıma Dair Aksiyom ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Tanım Türleri ve Metafizik İçin Gerekliliği ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Önerme ve Önermeye Dair Aksiyom ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Önermenin Yapısı, Önerme Türleri ve Önermeler Arası İlişkiler ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Doğrudan Çıkarımlar ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Önermeler ve Önermelere Dair Konuların Metafizik İçin Gerekliliği ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kıyas ve Kıyasa Dair Aksiyom ve Postulatların İncelenmesi ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Kıyasın Yapısı ve Türleri ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İşârât ve't-Tenbîhât’ta Yüklemli Kıyasların Geçerli Şekilleri ve Modları ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.05.2024 11:47