Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDZ111 |
| Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DAĞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin bilgisayar kullanabilme kabiliyetini geliştirmek, paket programları ve işletim sistemlerine hakim olmak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar sistemleri / Temel terimler ve kavramlar / işletim sistemlerine giriş / Windows işletim sistemi / Açıklamalar ve Word, Excel işleme çalışma sayfaları hazırlama / Power Point-sunum hazırlama / İnternet, web ve bilgi arama sistemleri kullanmak..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, İsmail Sarı, Ömer Bağcı, Seçkin Yayıncılık,736 sayfa, Ocak-2008, ISBN 978-975-02-0626-9
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bilgisayarın donanımlarını tanır. |
| ÖÇ02 | İşletim sistemlerini kullanır. |
| ÖÇ03 | Paket programları kullanır. |
| ÖÇ04 | Word, excel, power point gibi programların kullanımını geliştirir. |
| ÖÇ05 | İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. |
| ÖÇ06 | İnternet arama ve tarama yaparak istediği bilgilere kolayca ulaşır. |
| ÖÇ07 | E-posta programını rahatlıkla kullanır, e-posta gönderir. |
| ÖÇ08 | Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. |
| ÖÇ09 | Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. |
| ÖÇ10 | Tablo işleme programı ile veri girişi yapar. |
| ÖÇ11 | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
| ÖÇ12 | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 4 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 1 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 2 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 1 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 2 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayara Giriş, Bilgisayar nasıl çalışır Bit-Byte kavramları. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 2 | Donanım, Bilgisayarın birimleri, Donanım bileşenleri ve çalışma prensipleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Donanım bileşenleri ve çalışma prensipleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 4 | Yazılım, İşletim sistemleri, Windows 7 İşletim Sistemine Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Dosya ve dizin yönetimi, Kes-kopyala-yapıştır komutları, Windows yapısı ve özellikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Windows işletim sistemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 7 | İnternet, Domain-IP-URL kavramları, İnternet servisleri, World Wide Web, e-posta, Internet ve bilgisayar güvenliği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Ofis Programlarına Genel Bakış | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 10 | Kelime işlem yazılımı, Microsoft Word | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Kelime işlem yazılımı devamı, Microsoft Word devamı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 12 | Hesap çizelgesi yazılımı, Microsoft Excel | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Hesap çizelgesi yazılımı devamı, Microsoft Excel devamı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Sunu hazırlama yazılımı, Microsoft PowerPoint | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 15 | Sunu hazırlama yazılımı devamı, Microsoft PowerPoint devamı, Genel Tekrar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 80 | 32 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 | 8 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||