Genel Bilgi
Kod | CBS227 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişim, Girişimcilik, İş fikri, İş planı, İş fırsatları
Dersin Ön Koşulu
Girişimcilik kavramı hakkında temel bilgi sahibi olmak
Kaynaklar
Girişimcilik 2. Gürsel YEŞİLOĞLU, EMİNE BAŞAR. Milli Eğitim Bakanlığı. 2021. Ankara.
Notlar
Girişimcilik ile ilgili makale, yayın ve internet dokümanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş Fikirleri üretimini gerçekleştirebilir. |
ÖÇ02 | İş planı oluşturmaya başlar |
ÖÇ03 | Girişimcide olması gereken özellikleri açıklar. |
ÖÇ04 | Girişimcilikle ilgili temel kavramları anlar. |
ÖÇ05 | İşler arasındaki ilişkileri kurar. |
ÖÇ06 | İş Fikirleri fırsatları yakalamak ve değerlendirebilmek için yaratıcı ve yenilikçi nasıl olunur anlamış olacaktır. |
ÖÇ07 | Yaratıcılık yeteneğini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
2 | Girişim ve girişimcilik kavramları, girişimciliğin önemi | Literatür taraması | |
3 | Bir birey olarak girişimcinin özellikleri | Çeşitli kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
4 | Yaratıcılık ve iş fikri geliştirme yöntemleri | Önceki konuların tekrarı | |
5 | Girişimcilik süreci | Konu ile ilgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
6 | Yeni bir işletme kurma veya yeni bir işletmeyi satın alma | Geçmiş konuların tekrarı | |
7 | İş planının hazırlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | |
9 | Bir iş planının hazırlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
10 | Pazarlama planı | Pazarlama ile ilgili literatür taraması | |
11 | Üretim planı | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
12 | Finansal plan | Finansal konularda literatür taraması | |
13 | Uluslar arası girişimcilik fırsatları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
14 | Şirket içi girişimcilik | Şirketlerin faaliyetlerini araştırmak | |
15 | Öğrenci sunumları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | |
16 | Sınava hazırlık çalışması | Genel tekrar | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |