Genel Bilgi
Kod | MV169 |
Ad | Ticari Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İş yaşamında sıkça karşılaşılan temel matematiksel problemleri çözebilmek ve sayısal kararlarda değerleri muhakame etme alışkanlığı kazandırır.
Dersin İçeriği
Oran ve orantı, yüzde ve binde hesapları, maliyet ve satış hesapları, faiz hesapları, iskonto hesapları yapar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ticari Matematik Ders Notları (Basılmamış)
Notlar
Ticari Matematik - Sıddık ARSLAN (Nobel Akademik Yayıncılık)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel mukayese işlemlerini kavrar |
ÖÇ02 | Yüzde hesaplarını yapar |
ÖÇ03 | Kar ve zarar yorumu yapar |
ÖÇ04 | Ticari işletmelere taban işlemleri hazırlar |
ÖÇ05 | Faiz işlemlerini yapar |
ÖÇ06 | Senet işlemlerini aktif olarak yapar |
ÖÇ07 | Ticari matematik işlemlerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve uygulamaya dönük bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri değerlendirerek varsa sorunlara belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması içerisinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgileri depolamak ve depolanmış bilgileri kullanmak ve yazışma yapabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içerikleri hakkında bilgi paylaşımı | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yüzde hesapları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Oran-orantı | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yüzde hesapları ve oran orantı hakkında genel tekrar ve karışık problem çözümü | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Maliyet-Satış-Kar-Zarar Problemleri | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Faiz hesaplamaları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | bileşik faiz problemleri | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | iskonto hesapları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | faiz ve iskonto hesapları ile ilgili karışık örnek çözümleri | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | karışım problemleri | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | karışım ve alaşım hesaplamaları genel tekrar ve karışık problemler | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Birleştirilmiş Senetler | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Eşdeğer Senetler | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Eşdeğer Senetler ve Birleştirilmiş Senetler örnek uygulamalar | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |