Genel Bilgi
Kod | MD019 |
Ad | İş Kazaları ve Raporlama Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUPHİ URAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İŞ KAZALARINI AYRINTILI OLARAK İNCELEME, KÖK SEBEP ANALİZİ YAPABİLME
Dersin İçeriği
Temel tanımlar, hukuksal yönden iş sağlığı ve güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği konusunda devletin görevleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunda işverenin görevleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunda sendikaların görevleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunda işçilerin görevleri, İş kazalarının hukuki sonuçları, iş kazalarından kaynaklanan cezai sorumluluklar, İş kazalarının maliyeti, kaza-olay-meslek hastalığı araştırması ve kayıt oluşturulması, İş kazası soruşturma teknikleri,
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
İLGİLİ DERS NOTLARI
Notlar
İNTERNET KAYNAKLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İŞ KAZALARINI AYRINTILI OLARAK İNCELEYEBİLMEK |
ÖÇ02 | KÖK SEBEP ANALİZİ YAPABİLME |
ÖÇ03 | Hukuksal yönden iş sağlığı ve güvenliği mevzuatını kavramak |
ÖÇ04 | İş kazalarının maliyeti, |
ÖÇ05 | Kaza-olay-meslek hastalığı araştırması ve kayıt oluşturulması, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TEMEL TANIMLAR, AMAÇ VE KAPSAM | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | TEMEL TANIMLAR, AMAÇ VE KAPSAM 2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | TEHLİKE VE RİSK TANIMLAMASI | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | TEHLİKE VE RİSK TANIMLAMASI 2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | TEHLİKE VE RİSK TANIMLAMASI 3 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | TEHLİKE VE RİSK TANIMLAMASI 4 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | RİSK ANALİZ TEKNİKLERİ | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İLGİLİ DERS NOTU | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | TEHLİKE ANALİZİ | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | RİSK ANALİZ TEKNİKLERİ 2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | RİSK ANALİZ TEKNİKLERİ 3 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | RİSK ANALİZ TEKNİKLERİ 4 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | HATA AĞACI VE OLAY AĞACI YÖNTEMLERİ | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | HATA AĞACI VE OLAY AĞACI YÖNTEMLERİ 2 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | HATA AĞACI VE OLAY AĞACI YÖNTEMLERİ 3 | İLGİLİ DERS NOTU | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İLGİLİ DERS NOTU | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | İLGİLİ DERS NOTU | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |