Genel Bilgi
Kod | P233 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AHMET ÇİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Mehmet GÜRSUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik ve temel bilimlerde temel ilkeleri ve bilgilerin kazandırılması ve ihtiyaç halinde bu bilgi ve becerilerin kendi alanındaki uyarlamasının yapılması.
Dersin İçeriği
Fonksiyon, limit, süreklilik ve Türevin temel özelliklerini kavramak bunları fonksiyonların grafiklerini çizmede yaklaşık hesap yapmada ve problem çözmede kullanmak. Ayrıca öğrencileri analitik düşünme konusunda eğitmek ve ileride kendi ilgilendikleri konularla ilgili problemleri çözmek için kuracakları modeller için çözüm yöntemlerini öğretmektir. Analiz insan aklının en büyük başarılarından biri olarak düşünülen heyecan verici bir konudur. Umudumuz, öğrencilerinde analizi sadece kullanışı ile değil onun iç güzelliği ile de keşfetmesidir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Analize Giriş Cilt I Prof.Dr. Fikri AKDENİZ, Prof.Dr. Yusuf ÜNLÜ, Prof.Dr. Doğan DÖNMEZ Nobel Kitabevi
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayılardaki sıralamaları yapar |
ÖÇ02 | Verilen birinci veya ikinci derece bir denklemi çözer |
ÖÇ03 | Verilen birinci veya ikinci derece eşitsizlikleri çözer |
ÖÇ04 | Can do functional operations and some trigonometric calculations |
ÖÇ05 | Fonksiyonların limitini hesaplar |
ÖÇ06 | Verilen bir fonksiyonun türevini alabilir ve bunu maksimum minimum problemlerine uygular |
ÖÇ07 | Fonksiyonların grafiğini kolay şekilde çizer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar ve sıralama özellikleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Çarpanlara ayırma yöntemleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Birinci ve ikinci dereceden denklem çözümü 1 | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Birinci ve ikinci dereceden eşitsizlik çözümü 2 | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Mutlak değer ve mutlak değerli denklem ve eşitsizlik çözümü | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Fonksiyon ve fonksiyonun tanım ve görüntü kümesi bulma | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Bazı özel tipteki fonksiyonlar, tamdeğer fonksiyonu ve fonksiyonların bileşkesi | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bire bir örten ve ters fonksiyon ile trigonometrik fonksiyonlar | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Limit ve limit alma kuralları ile bazı özel tipteki limitlerin hesaplanması | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Süreklilik ve bazı süreksizlik tipleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Türev ve temel türev alma kuralları ile zincir kuralı | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Türevin maksimum ve minimum problemlerde uygulanması | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması, problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Grafik çizimi 1 | örnek problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Grafik çizimi 2 | örnek problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |