Genel Bilgi
Kod | HK119 |
Ad | Üniversitede Yaşam Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üniversite ile ilgili temel bilgileri edinmesi, üniversite olanaklarını nasıl kullancağını öğretmek kendisi genel olarak ve özellikle kendisi ile ilgili yükseköğretim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Üniversitenin tanımı ve kurulumu, Yüksek öğretimin amacı, Akademik birimler ve Akademik personel, Üniversitemizdeki etkinlikler, Eğitim öğretim ve sınav yönetmeliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel olarak üniversite hakkında fikir ve bilgiyi kavrar |
ÖÇ02 | genel olarak ve kendisi ile ilgili yükseköğretim mevzuatı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | üniversitenin sunduğu sosyal, kültürel vb. etkinlikleri bilir |
ÖÇ04 | Ders kayıt ve ders geçme yönetmeliklerini kavrar |
ÖÇ05 | Üniversitenin kendisine saglayacağı olanakları tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitenin tanımı ve kurulumu | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yüksek öğretimin amacı YÖK 'ün tanıtımı | işlenecek konuya hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üniversitemizin organizasyon şeması ve idari birimleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akademik birimleri | işlenecek konuya hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akademik personel | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Öğrenci temsilcisi ve öğrenci konseyi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ders kaydı | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim öğretim ve sınav yönetmeliği | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Eğitim öğretim ve sınav yönetmeliği | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Disiplin cezaları | işlenecek konuya hazırlanmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yatay, dikey geçişler | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Öğrenci kolları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Üniversitemizdeki etkinlikler | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Staj yönergesi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |