Genel Bilgi
Kod | HK121 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Buray KARSLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Buray KARSLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim ile ilgili kavramları tanımlama, sözlü ve sözsüz iletişim teknikleri yardımıyla çalışma hayatında doğru iletişim kurma ve topluluk önünde konuşma becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği
İletişim kavramı ve iletişim süreci, sözel iletişim, sözsüz iletişim, bireylerarası iletişim, grup iletişimi ve örgüt içi iletişim, kitle iletişimi, çevrimiçi iletişim, uluslararası ve kültürlerarası iletişim
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Elemanlarının Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim Kavramını tanımlayacak |
ÖÇ02 | İletişim sürecinin öğelerini açıklayabilecek |
ÖÇ03 | İyi bir konuşmacının sahip olması gereken özellikleri bilecek |
ÖÇ04 | Sözsüz iletişimin kodlarını çözümleyebilecek |
ÖÇ05 | Bireyler arası ve gruplar arası iletişimin işleyişini kavrayacak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, iletişimin tanımı, önemi ve amacı | İlgili notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim süreci ve öğeleri | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İletişim ilkeleri | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İletişim Bağlamı | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sözlü iletişim kavramı ve önemi | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Topluluk önünde konuşma | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sözsüz iletişim | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili notların okunması, genel tekrar, sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sözsüz iletişim kodları | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Vücut dili | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Bireyler arası iletişim | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Grup iletişimi ve örgüt kavramı | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevrim içi iletişim | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uluslararası iletişim | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İletişim tarzları | İlgili notların okunması, genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |