HK125 Kalite Güvencesi ve Standartları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HK125
Ad Kalite Güvencesi ve Standartları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Buray KARSLI
Dersin Öğretim Elemanı Buray KARSLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste; Kalite kalite kavramlarını açıklayabilme,kalite güvencenin önemini kavrayabilme,standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

1-Kalite ve kalite kavramları 2- Kalite güvencenin önemi ve ISO 9000 3- Mesleki standartlar 4- Standardizasyonun tanımı ve gelişim süreci 5- Türk standartları enstitüsü ve görevleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Öğretim Elemanlarının Ders Notları

Notlar

Diğer ders kaynağı yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları nın öğrenilmesi
ÖÇ02 Kalitenin hedefinin öğrenilmesi
ÖÇ03 Kalite bilincinin öğrenilmesi
ÖÇ04 Kalite Güvencesi ve Standardizasyon ile ilgili temel bilgilerinin öğrenilmesi
ÖÇ05 Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımlarının öğrenilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koordinat sistemlerini anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme,
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar,
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama,
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma ,
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme,
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kalitenin hedefi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kalite bilinci Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kalite yönetiminin tanımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Kalite Yönetim Sisteminin akış şeması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Akış şemasının yorumlanması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yeri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kalite kontrol ve üretim ilişkisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalar Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kalite yönetim sistemleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalar Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dünya standart kavramları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 11:09