Genel Bilgi
| Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Harita ve Kadastro | |
| Kod | HK125 |
| Ad | Kalite Güvencesi ve Standartları |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Buray KARSLI |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Buray KARSLI
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; Kalite kalite kavramlarını açıklayabilme,kalite güvencenin önemini kavrayabilme,standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
1-Kalite ve kalite kavramları 2- Kalite güvencenin önemi ve ISO 9000 3- Mesleki standartlar 4- Standardizasyonun tanımı ve gelişim süreci 5- Türk standartları enstitüsü ve görevleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Elemanlarının Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları nın öğrenilmesi |
| ÖÇ02 | Kalitenin hedefinin öğrenilmesi |
| ÖÇ03 | Kalite bilincinin öğrenilmesi |
| ÖÇ04 | Kalite Güvencesi ve Standardizasyon ile ilgili temel bilgilerinin öğrenilmesi |
| ÖÇ05 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımlarının öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumu ve çevre ile ilgili temel kavramları bilme | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilme | |
| PÖÇ17 | Belirsiz | Atatürk ilkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kalitenin hedefi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Kalite bilinci | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Kalite yönetiminin tanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 6 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şeması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Akış şemasının yorumlanması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yeri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Kalite yönetim sistemleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Dünya standart kavramları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||