Genel Bilgi
| Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Programcılığı | |
| Kod | BPP245 |
| Ad | C Programlama II |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HALİL ÖZKURT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HALİL ÖZKURT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Nesnel programlama yapısını yapısal programlamadan ayırt edebilme özelliğinin kazandırılması. Temel bileşenleri kullanabilme, bileşenleri görsel açıdan düzenleyebilmenin öğretilmesi. Diğer C tabanlı programlama dillerinde(Cbuilder, C++) gelişmiş projeler tasarlayabilme.
Dersin İçeriği
Yapısal deyimler ve komutlar, Değişkenler , Döngü, dallanma ve dizi yapıları, fonsiyonlar, sınıflar, C++ ve CBuilder uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Hazırlanmış ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | C++ editörü yardımıyla uygulamalar geliştirir |
| ÖÇ02 | C++ editörü yardımıyla Farklı nesneler içeren program hazırlar |
| ÖÇ03 | C++ kullanılarak yazılan programlarda çeşitli döngüler ve matematiksel fonksiyonlar kullanır |
| ÖÇ04 | C++ editörü yardımıyla Basit ölçekli bir proje hazırlar |
| ÖÇ05 | C++ programı hakkında bilgi sahibidir. Database ve sorgular içeren projeler oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++,Python vb.) bilir. | 5 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | 3 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin hedefleri, Amaçları, temel tanım ve kavramlar | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | C++ da yenilikler ce C'den farkları-1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | C++ da döngü yapıları ve çeşitleri-1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | C++ da döngü yapıları ve çeşitleri-2 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Uygulama-1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | switch case yapısı ve örnekler | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Uygulama-2 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | C++ da diziler, matemetiksel fonsiyonlar | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | C++ da diziler, matemetiksel fonsiyonlar, hazır fonksiyonlar | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Genel uygulamalar-1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 12 | Genel uygulamalar-2 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Boyutlu Diziler çeşitleri ve örnekler -1 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Boyutlu Diziler çeşitleri ve örnekler-2 | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 15 | Class (sınıf ) yapısı uygulamarı | ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||