Genel Bilgi
Kod | FK077 |
Ad | Manyetizasyon Ölçümleri ve Data Analizi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, manyetik ölçümler ve manyetik ölçüm sistemleri hakkında gerekli kavramları öğretmek ve ölçüm verilerinin grafik programları aracılığıyla analizleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ferromanyetik Malzemeler ve Özellikleri, Ferromanyetik Malzemelerde Histeresis Eğrileri, Manyetik Özellikler Ölçüm Sisteminin Çalışma Prensibi, VSM Ölçüm Sistemi, Orijin Programına Giriş, Orijin Programında M-T Grafik Çizimi, Orijin Programında M-H Grafik Çizimi, Orijin Programında İzotermal Manyetizasyon Eğrilerinin Çizimi.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yok.
Kaynaklar
Magnetic Materials, Cullity Magnetic Property Measurement System, Hardware Reference Manual, Quantum Design
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Manyetik malzemeleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Ferromanyetik malzemelerin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Histeresis eğrilerini çizer. |
ÖÇ04 | Orijin programında sıcaklığa karşı manyetizasyon grafiği çizimini uygular. |
ÖÇ05 | Orijin programında alana bağlı manyetizasyon grafiği çizimini uygular. |
ÖÇ06 | Orijin programında iki grafiğin üst üste çizimini uygular. |
ÖÇ07 | Orijin programında dataların integral hesabını uygular. |
ÖÇ08 | Orijin programında ölçüm sonuçları üzerine fit yapma işlemini uygular. |
ÖÇ09 | Orijin programında grafiklerin ölçeklendirme ve düzenleme komutlarını kullanır. |
ÖÇ10 | Orijin programında oluşturduğu grafiği şekil formatına dönüştürme işlemini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerin Manyetik Özelliklerine Göre Sınıflandırılması | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Manyetik Malzemelerin Sıcaklıkla Değişimi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ferromanyetik Malzemeler ve Özellikleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ferromanyetik Malzemelerde Histeresis Eğrileri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Manyetik Özellikler Ölçüm Sistemi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Manyetik Özellikler Ölçüm Sisteminin Çalışma Prensibi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | VSM Ölçüm Sisteminin Çalışma Prensibi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarını tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
9 | Orijin Programına Giriş | Öğrenilenleri program üzerinde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Orijin Programına Data Aktarımı | Öğrenilenleri program üzerinde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Orijin Programında Basit Bir Grafik Çizimi Uygulaması | Öğrenilenleri program üzerinde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Orijin Programında Birden Fazla Grafiğin Üst Üste Çizimi | Öğrenilenleri program üzerinde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Orijin Programında M-T Grafik Çizimi | Öğrenilenleri program üzerinde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Orijin Programında M-H Grafik Çizimi | Öğrenilenleri program üzerinde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Orijin Programında Toplu M-H Grafik Çizimi | Öğrenilenleri program üzerinde uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |