Genel Bilgi
Kod | ÇM012 |
Ad | Çevre Mühendisliğinde Ayırma Prosesleri ve Kütle Transferi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT SARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre mühendisliğinde uygulanan ayırma proseslerinin teori ve pratiğinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Su arıtımında kullanılan ayırma proseslerine giriş, ayırma mekanizmaları, ayırma için gerekli enerji, sıvı-katı ve gaz sıvı ayırma işlemleri, kütle transferine giriş, kütle akı kavramı, Fick' in 1. kanunu, Stokes-Einstein eşitliği ve Brownian hareketi,difüzyon katsayılarının hesaplanması, ara yüzeyler için kütle transfer modelleri, ara yüzeyde kütle transferi için korelasyon, gaz-sıvı ara yüzeyinde kütle transferi için iki film teorisi, difüzyon türleri ve kütle transfer katsayıları arasındaki ilişki.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İleri Fizikokimyasal Arıtma Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya Flotasyon Teknolojisi Fizikokimyasal Arıtma Prosesleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ayırma prosesleri terminolojisinin öğrenilmesi |
ÖÇ02 | ayırma prosesleri teorisinin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | koagülasyon ve çökeltme teorisi ve tasarımı |
ÖÇ04 | filtrasyon teorisi ve tasarımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ayırma prosesleri terminolojisi | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | ayırma mekanizmaları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | katı sıvı ayırma | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | gaz sıvı ayırma | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Fick 1. kanunu | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Stokes-Einstein eşitlikleri ve Brownian hareketi | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | nonelektrolitler için sıvı faz difüzyon katsayıları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | elektrolitler için sıvı faz difüzyon katsayıları | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | ara yüzeylerde kütle transferi | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | ara yüzeylerde kütle transferi için modeller | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | ara yüzeylerde kütle transferi için korelasyon | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | kütle transferi için iki film teorisi | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | problemler ve tartışma | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
15 | problemler ve tartışma - devam | okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - devam | Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama - devam | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |