ÇM538 Biyoremediasyon

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM538
Ad Biyoremediasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere çevre mühendisliği araştırma ve inceleme alanındaki biyoremediasyon konularında lisans düzeyinde bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Biyodegradasyon ve biyoremediasyon, Biyoremediasyon işlemlerinde mikrobiyal topluluk dinamiği, Kirleticilerin anaerobik biyobozunması, Polisiklik aromatik hidrokarbonların biyoremediasyonu, halojenatlı organik bileşiklerin biyoremediasyonu, ksenobiyotiklerin ve rekalsitrantların biyolojik bozunması, biyolojik kirliliklerin biyolojik özellikleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet ve makeleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bioremediasyon, aksiyon, koaksiyon, reaksiyon kavramlarını öğrenmek.
ÖÇ02 Ksenobiyotik ve rekalsitrant maddelerin doğasını anlamak.
ÖÇ03 Ksenobiyotiklerin çevredeki bozunmasını etkileyen faktörleri öğrenmek.
ÖÇ04 Bioremediasyonda etkili olan mineralizasyon, akümülasyon ve transformasyon süreçlerinin temelini öğrenmek.
ÖÇ05 Organik maddelerden halojen giderme mekanizmalarını öğrenmek
ÖÇ06 Bazı aromatik bileşenlerin transformasyonunu öğrenmek.
ÖÇ07 Bioremediasyonda oksidasyon ve redüksiyonun önemi ve örneklerin anlaşılması.
ÖÇ08 Kemolitotrofik bazı reaksiyonların anlaşılması.
ÖÇ09 Kükürtlü bileşenlerin oksidasyonunu öğrenmek.
ÖÇ10 Anoksik amonyak oksidasyonunun (anammoks) anlaşılması.
ÖÇ11 Nitrifikasyon ve denitrifikasyon reaksiyonlarının anlaşılması.
ÖÇ12 Anaerobik solunum ve fermentasyonun öğrenilmesi ve farklarının anlaşılması.
ÖÇ13 metanojenez ve metanojenezde etkili faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ14 Biyolojik parçalanma kinetiğinin öğrenilmesi
ÖÇ15 Biyoremediasyon konularında yapılmış çalışmaları gözden geçirmek ve sonuçlarını tartışmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bioremediasyon, aksiyon, koaksiyon, reaksiyon kavramlarının açıklanması Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Ksenobiyotik ve rekalsitrant maddelerin doğası Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
3 Ksenobiyotiklerin çevredeki bozunmasını etkileyen faktörler Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Bioremediasyonda etkili olan mineralizasyon, akümülasyon ve transformasyon süreçlerinin temelleri Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Organik maddelerden halojen giderme mekanizmaları Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Bazı aromatik bileşenlerin transformasyonu Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Bioremediasyonda oksidasyon ve redüksiyonun önemi ve örnekler Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav 8.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kükürtlü bileşenlerin oksidasyonu Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Anoksik amonyak oksidasyonu (anammoks) Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Nitrifikasyon ve denitrifikasyon reaksiyonları Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Anaerobik solunum ve fermentasyonun öğrenilmesi ve farkları Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Metanojenez ve metanojenezde etkili faktörler Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Biyolojik parçalanma kinetiği Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Biyoremediasyon konularında yapılmış araştırmalar. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38