ÇM517 İleri Çevre Kimyası

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM517
Ad İleri Çevre Kimyası
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Anaerobik biyoteknolojinin temel prensiplere ek olarak endüstriyel atıksulara uygulamalarıın öğretilmesi

Dersin İçeriği

Anaerobik arıtıma giriş.anaerobik arıtımın temel biyokimya ve biyolojisi Organik maddelerin kimyasal enerjisi. Bakteriyel metabolizma, KOİ-Kütle dengesi. Organik maddelerin anaerobik parçalanması, anaerobik sistemlerde dönüşüm işlemleri, anaerobik işlemin kinetiği ve etken faktörler, anaerobik arıtma işlemleri. Yukarı akımlı anaerobik arıtma sistemlerinin dizaynı, işletilmesi ve performansı. Anaerobik yatakların pH değeri ve stabilitesi. Anaerobik sistemlerden çıkan suların ileri arıtılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ve BİLİMİ için KİMYA / Chemistry for Environmental Engineering and Science Editör İsmail Toröz Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

Environmental Chemistry Stanley E Manahan 2022 by CRC Press


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimyasal prensiplerin öneminin kavratılması
ÖÇ02 Denge prensiplerinin çevre mühendisliği uygulamalarının öğretilmesi
ÖÇ03 Organik maddelerin yapı-fiziksel kimyasal özelliklerinin doğada ve arıtma tesislerinde davranışlarına etkisi
ÖÇ04 Farklı kirleticilerin özelliklerine göre çeşitli kimyasal yollarla arıtılablirliğinin öğretilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel kimyadan bazı temel prensipleri yeniden gözden gözden geçirme, İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kimyasal denge ve kimyasal denge kavramının çevre mühendsiliği uygulamalarında ayrıntılı olarak incelenmesi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kimyasal denge hesaplamalarına örnekler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İyonik şiddet kavramı, İyonik çözeltiler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Adsorbsiyon, farklı adsorbsiyon izoterm modelleri, adsorbsiyon kinetiği İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Organik maddeler (hidrokarbonlar, alkoller, aldehitler, aromatik bileşikler, boyar maddeler, pestisitler, vs) İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Organik maddelerin çeşitli fiziksel kimyasal özelliklerinin parçalanmaları, kimyasal davranışlar ve doğada taşınımlarına etkileri. İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Mikrokirletici ve endokrin sistemine zarar veren organik maddeler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Organik maddelerin yapıları ve biyolojik arıtma tesislerinde parçalanmaları arasındaki ilişkiler İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 BOİ5 ve KOİ oranlarının değerlendirilmesi ve sonuçların yorumlanması İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Atıksuların karakterizasyonu İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Farklı endüstrilerden kaynaklanan organik maddelerin parçalanma özellikleri İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Organik maddelerin biyolojik arıtma tesislerinde ki davranışları. İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Organik yapı parçalanma ilişkisi İlgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38