Genel Bilgi
Kod | ÇM504 |
Ad | Su Kalitesi Kontrolu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, su kalitesi kontrolü üzerine kapsamlı geniş bir bakış açısı kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
Su kalitesi ve kontrolüne giriş, suyun özellikleri, suların kalite parametreleri, su kalite ve deşarj standartları, atıksu deşarjının alıcı ortam üzerindeki etkileri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | öğrenci kalite kavramını öğrenir. |
ÖÇ02 | su kalitesi ile ilgili genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | su kirliliği ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | su kalite standartları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | su kalite parametreleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | su kalite kontrolü hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | su, kalite ve su kalitesi | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | su kirliliği ve kirleticiler | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | su kalite standartları ve deşarj standartları | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | göl ve akarsu kirlenmesi | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | azot parametresi | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | fosfor parametresi | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | BOİ parametresi | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | soru hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Çözünmüş oksijen | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ağır metaller | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | pestisitler | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | dezenfeksiyon yan ürünleri | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | bakteriyal kirlilik | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | algal toxinler | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | mikroplastikler | literatür tarama ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum ödevi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum ödevi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |