DBD101 Medya okuryazarlığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DBD101
Ad Medya okuryazarlığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Batuhan KALAYCI
Dersin Öğretim Elemanı Batuhan KALAYCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, medyanın karmaşık yapısına maruz kalan öğrencinin, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek, medya içeriklerini yorumlamak için gerekli analiz yöntemlerini öğretmek ve medya analizine uygun eleştirel yazma yöntemleri hakkında bilgi vermektir. Böylece medya okuryazarı öğrenciler, çeşitli medya platformlarından kendi çıkarımlarını yapabilecekler ve medya prodüksiyonlarını sınıf dışında bile eleştirel bir şekilde analiz edebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Medya okuryazarlığı tanımı, kapsamı, temel yaklaşımlar ve modeller, katkıda bulunan önemli düşünürler, örnek ülke uygulamaları, temel ilkeler, eleştirel medya okuryazarlığı, medyada temsil sorunu ve hukuki boyut.

Dersin Ön Koşulu

Ders ile ilgili herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. Öğrencinin mevcut alanla ilgili bilimsel çalışmaları okuması yeterlidir.

Kaynaklar

Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Kalkedon Yayıncılık, 2010. Melda Cinman Şimşek , Nurçay Türkoğlu, Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları, 2016. Abdurrahman Şahin, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Anı Yayınları, 2011. Medya Okuryazarlığı, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. Nilüfer Sezer, Medya Okuryazarlığı, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını.

Notlar

Eğitmenin ders için hazırladığı bilgi kaynakları aynı zamanda mevcut konu ile ilgili hazırlanmış bilimsel yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel mesajı ve görüntünün arkasındaki gerçeği anlayabilir.
ÖÇ02 Medya mesajlarının ardındaki anlamı çözümleyebilir.
ÖÇ03 Medya mesajlarının nasıl anlam oluşturduğunu anlayabilir.
ÖÇ04 Medya metinlerindeki önyargıları, dönüşleri, yanlış bilgileri ve yalanları algılayabilir.
ÖÇ05 Hikayenin anlatılmayan kısmını keşfedebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okur-Yazarlık ve Okuryazarlık Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Okuryazarlık türleri Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Medya okuryazarlığı tanımı, kapsamı ve ilişkili kavramlar Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Medya okuryazarlığında temel yaklaşımlar ve modeller Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Medya okuryazarlığının gelişmesine katkıda bulunan önemli düşünürler Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Medya okuryazarlığı eğitiminde örnek ülke uygulamaları Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders kaynakları ve yine ders kapsamında verilen bilgi notları. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Medya okuryazarlığını gerektiren koşullar Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Medya okuryazarlığına ilişkin temel ilkeler Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Medya okuryazarlığı beceri alanları Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Medya okuryazarlığı ve toplum Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Eleştirel medya okuryazarlığı Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Medya okuryazarlığında temsil sorunu Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Medya okuryazarlığı ve sosyal medya Ön hazırlık için herhangi bir gereksinim bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynakları ve ders notları. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynakları ve ders notları. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 12:21