Genel Bilgi
Kod | BPP123 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre kirliliği, Enerji ve Çevre, Çevre Yönetmelik Bilgisi Risk Analizi, Atık Depolama, Kişisel Korunma Önlemleri, Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetmeliği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanın Ders Notları
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre bilinci oluşur |
ÖÇ02 | Çevrenin yaşamsal önemini kavrar |
ÖÇ03 | Kirlilik etmenlerini tanır |
ÖÇ04 | Çevre Koruma Yöntemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Atıkları sınıflandırma ve elimine etme bilinci olur |
ÖÇ06 | Çalışan sağlığı açısından kişisel koruyucu önlemler alır |
ÖÇ07 | Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazlarını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++,Python vb.) bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Çevre ile ilgili tanımlar | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
2 | Hava kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
3 | Su kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
4 | Toprak kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
5 | Gürültü Kirliliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
6 | Enerji ve Çevre | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
7 | Sürdürülebilir Çevre | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
8 | Ara Sınavlar | Sınav sorusu hazırlama | |
9 | Atıkların sınıflandırılma ve depolanması, Risk Analizi | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
10 | Çevre Yönetmeliği Bilgisi, Çevre Kanunu | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
11 | Kişisel Korunma Önlemleri | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
12 | Uluslararası Sağlık ve Güvenlik İkazları | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
13 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetmeliği | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
14 | Çevre Sorunları | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
15 | Genel Tekrar | Konu ile ilgili farklı kaynakların incelenmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav sorusu hazırlama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |