Genel Bilgi
Kod | SBG238 |
Ad | Saç Renklendirme Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Seda GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin saç renklendirme teknikleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, saç boyama süreçlerini, renk teorisini, saç yapısına uygun boya seçimini ve profesyonel uygulama yöntemlerini öğrenerek sektörde uzmanlaşacaktır.
Dersin İçeriği
Renk Teorisi ve Renk Çemberi – Temel renk bilgisi, ana ve ara renkler. Saçın Yapısı ve Renklendirme – Saçın kimyasal yapısı, pigment yapısı ve boya ile etkileşimi. Saç Boyama Teknikleri – Düz boyama, röfle, balyaj, ombre ve sombre uygulamaları. Profesyonel Boya Karışımları ve Seçimi – Saç tipine göre boya seçimi, renk açıcılar ve tonlama. Kimyasal Süreçler ve Koruma Yöntemleri – Oksidasyon süreci, saç sağlığını koruma teknikleri. Beyaz Kapatma Teknikleri – Beyaz saçlar için en uygun boyama yöntemleri. Saç Rengini Açma ve Kapatma İşlemleri – Dekolorasyon, saç rengini açma, koyulaştırma teknikleri. Saç Renklendirme Hataları ve Çözümleri – Yanlış boya uygulamalarını düzeltme teknikleri. Müşteri İletişimi ve Danışmanlık – Müşteri beklentilerini anlama, doğru renk seçimi ve bakım önerileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Henderson, S. L. Cersed (1995). Temel Kuaförlük Bilimi. Ankara. (MEB Çevirisi). Yardımcı Ders Kitab Kilgour, Ofg., Tüm Kuaförlük Bilimi (1995) MEB Yayınları. Ankara.
Notlar
"Saç Renklendirme Teknikleri" – Ayşe Demir "Profesyonel Kuaförlük ve Saç Boyama Sanatı" – Nilgün Sarar "Kimyasal Süreçler ve Saç Renklendirme" – Mehmet Yılmaz "Modern Saç Renklendirme Uygulamaları" – Hülya Aydın "Kuaförlükte Renk Bilgisi ve Uygulamaları" – Sema Öztürk
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Saça renk verme: Tanımı, Önemi, Tarihçesi ve Çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Renk bilgisini açıklar. |
ÖÇ03 | Saç boyamada kullanılacak araç-gereçlerin seçimi ve kullanım özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Saç boyama uygulamasında dikkat edilecek hususları açıklar. |
ÖÇ05 | Tüm Düz saç boyama tekniklerini uygular. |
ÖÇ06 | Tüm Saçı açma teknilerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Saça renk verme: Tanımı, Önemi, Tarihçesi ve Çeşitleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Renk bilgisi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Saç boyamada kullanılacak araç-gereçlerin seçimi ve kullanım özellikleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Saç boyama uygulamasında dikkat edilecek hususlar | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Düz boyama uygulaması ve Dip boyama uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Dip -uç boyama uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Saç açma teknikleri uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dekolore teknikleri uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Röfle tekniği uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Meç tekniği uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Gölge tekniği uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Işıltı tekniği uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Balyaj tekniği uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Ombre ve sombre tekniği uygulaması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,16 | ||
AKTS | 5 AKTS |