Genel Bilgi
Kod | SBG240 |
Ad | Refleksoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, refleksoloji yöntemlerini teorik ve pratik düzeyde öğretmek, öğrencilerin ayak, el ve yüz refleks noktaları hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve refleksolojinin sağlık ve güzellik alanındaki uygulamalarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Refleksolojinin Tarihçesi ve Temel İlkeleri – Refleksolojinin kökenleri, gelişimi ve bilimsel dayanakları. Refleksolojinin Anatomik Temelleri – Sinir sistemi, kan dolaşımı ve enerji akışı üzerindeki etkileri. Ayak Refleksolojisi – Ayak refleks noktaları, uygulama teknikleri ve sağlık üzerindeki etkileri. El ve Yüz Refleksolojisi – El ve yüz bölgesindeki refleks noktaları ve terapötik etkileri. Refleksoloji Teknikleri ve Uygulamaları – Parmak basıncı, dairesel hareketler, gevşetici ve uyarıcı teknikler. Refleksolojinin Fiziksel ve Ruhsal Sağlığa Etkisi – Stres yönetimi, ağrı giderme ve enerji dengesi. Refleksoloji Seanslarının Planlanması – Müşteri analizi, seans süresi, refleksoloji uygulamalarında dikkat edilmesi gerekenler. Refleksolojide Etik ve Profesyonellik – Uygulayıcı sorumlulukları, hijyen ve etik kurallar. Güzellik ve Spa Sektöründe Refleksolojinin Yeri – Spa merkezlerinde refleksoloji uygulamaları, tamamlayıcı terapi olarak refleksolojinin kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Refleksoloji: Ayak ve El Masajıyla Şifa" – Inge Dougans "Refleksoloji: Sağlık İçin Doğal Tedavi" – Christine Issel "Refleksoloji ve Alternatif Tıp" – Kevin Kunz & Barbara Kunz
Notlar
"Ayak ve El Refleksolojisi Atlası" – Ann Gillanders "Refleksoloji: Uygulamalı Kılavuz" – Louise Keet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Refleksolojinin tanımını bilir. |
ÖÇ02 | Refleksolojinin uygulama alanlarını bilir. |
ÖÇ03 | Refleksoloji uygulamaları sırasında oluşabilecek problemler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Ayak anatomisini bilir. |
ÖÇ05 | Refleksoloji uygulamalarını uygun şekilde yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Refleksoloji: Nedir? Nasıl çalışır? Refleksolojinin uygulama alanları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Refleksoloji: Nedir? Nasıl çalışır? Refleksolojinin uygulama alanları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Refleksolojinin dikkatle uygulanması gereken durumlar, Refleksolojinin uygulanamadığı durumlar | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yetişkinlerde refleksoloji | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Çocuklarda refleksoloji | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Hastalarda refleksoloji | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Ayağın anatomisi | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | Reflekslerin yerlerini saptama | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Baş ve boyun refleksleri | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Pelvik bölge refleksleri, Üreme organları ile ilgili refleksler | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Göğüs bölgesi refleksleri, Omurga refleksleri | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Lenf sistemi ile ilgili refleksler | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Refleksoloji teknikleri | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
15 | Refleksoloji uygulamaları | Konuyla ilgili farklı kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |